Treinrit van Toronto naar Jasper! - Reisverslag uit Sydney, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Treinrit van Toronto naar Jasper! - Reisverslag uit Sydney, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Treinrit van Toronto naar Jasper!

Door: Millie

Blijf op de hoogte en volg Milka

23 Juni 2014 | Canada, Sydney

Hey hey!

De volgende blog vertel ik jullie alles over mijn avonturen in Jasper maar eerst een blog over mijn treinreis van Toronto naar Jasper.

De dag voor de treinrit vloog ik heel vroeg van Sydney naar Toronto..had ik net een lekker bed in een hotel moest ik super vroeg op.. Toen ik in de wachtruimte aankwam was het duidelijk dat het een binnenlandse vlucht was. De wachtkamer zat helemaal vol met mannen met hockeypetjes op..:)
De vorige keer had ik de shuttle naar mijn hostel gepakt maar aangezien dat vrij prijzig was wilde ik dit keer de subway proberen.. Gelukkig heel gemakkelijk en vooral erg goedkoop. In de subway heb ik erg leuke mensen ontmoet...een goede keus dus. Iedereen is echt zo vriendelijk en wanneer je een backpack op je rug hebt worden er al snel 100 vragen op je afgevuurd..maar erg leuk! In het hostel had ik geluk en kon ik meteen inchecken ondanks dat ik heel vroeg daar was. In mijn kamer had ik een erg leuk meisje uit Taiwan waar het goed mee klikte.

Er werd een voorraad eten ingeslagen en ik maakte mijn tas gereed om de volgende dag de trein te pakken om 22.00 uur. Tegen 20.00 uur, toen ik net wilde vertrekken begon het gigantisch hard te regenen. Zo hard dat er in de hele stad geen taxi meer verkrijgbaar was. Hier ging ik dan bepakt en bezakt, met eten, dagrugzak en backpack... Kletsnat kwam ik aan op het station en wat bleek we hadden ook nog flinke vertraging vanwege waterschade. Een medepassagier vertelde me dat er tornado’s in de buurt waren.

Samen wachten in de rij schept toch een band. We hadden leuke mensen in de trein. Heel gevarieerd in leeftijd in karakter maar wel erg leuk. Rond 24.00 uur konden we eindelijk vertrekken. De eerste nacht reden we niet veel en gingen we sommige stukken zelfs achteruit haha niet erg belovend..de vertraging werd dus alleen maar groter maar uiteindelijk haalde we die wel weer in.

De stoelen in de trein zijn vrij comfy! Je kan ze achteruit zetten, hebt veel been ruimte en zelfs een beensteun. En ik had gelukkig de hele reis twee stoelen voor mezelf. Met mijn nekkussen heb ik gelukkig vrij goed geslapen.

Eén van de coupé’s is the observation deck met overal ramen, zelfs op het plafond. Het is prachtig om daar de zonsop- en ondergang te zien en natuurlijk van de natuur te genieten.
Het is mooi om te zien hoe de natuur steeds veranderd. Van de mooie bossen en meren in Ontario, naar de prairies in het midden van Canada naar de bergen in BC. De natuur is absoluut prachtig hier! Ongelofelijk hoeveel mooie meren en bossen ze hier hebben. Vanuit de trein krijg je een mooie kans om hier optimaal van te genieten en op plekken te komen waar auto’s nooit komen.

De eerste dag zag ik een beer en moose vanuit de trein. De tweede dag zag ik vossen en een bever. Helemaal super natuurlijk!En een kudde bizons, maar deze waren niet wild maar werden gefokt voor het vlees.

We hadden leuke mensen in de trein en als je een aantal dagen in de trein zit samen dan leer je elkaar toch wel beter kennen. Zo klikte het goed met een stel uit Amerika wat achter me zat, ze hadden me zelfs in de trein op avondeten getrakteerd, en een aantal jongeren die ook in Toronto waren opgestapt.

Helaas was er ook drama in de trein. Een aantal van de mensen in onze coupé hadden wat gedronken en hadden het erg gezellig en waren wat luidruichtig, Niemand had echter klachten want in de coupé waar mensen sliepen waren ze netjes stil. De staff vanaf Toronto tot Winipeg was helemaal super! Wezen mensen ook op de regels, maar deden dat op een respectvolle manier. De staff vanaf Winigpeg was absoluut niet vriendelijk en zelfs onbeschoft. Zo werd er iemand uit de trein gezet in de middle of nowhere die helemaal niets had gedaan..niet leuk.

Over het algemeen was het wel een erg leuke ervaring! Leuke mensen in de trein, mooi uitzicht, lekkere stoelen! Ik had gedacht dat drie nachten in een trein, economy class erger zou zijn maar het viel me gelukkig mee. Ik miste de douche meer dan een bed...mijn haren wassen boven de toiletpot in een mini treintoilet is niet echt ideaal haha maar wel deel van de ervaring zullen we maar zeggen..:)

Op het einde van de treinrit leerde ik weer nieuwe mensen kennen. Jennifer, een meisje uit Engeland en Alan, een jongen uit Canada. Samen trokken we Jasper in. Alan is dinsdag jarig en zou een vriendin en zijn moeder ontmoeten in Jasper. Samen met hen gingen we ergens wat eten en daarna kreeg Jennifer een lift naar haar hostel wat net buiten het centrum van Jasper ligt. Met Jennifer ben ik de laatste dagen veel opgetrokken maar meer daarover in mijn volgende blog..:)


Heel veel lieve groetjes uit Canada



  • 23 Juni 2014 - 08:58

    Diana:

    hoi Milka,
    Wat fijn dat de treinreis zo meeviel! Gelukkig maar, nu heb je kunnen uitrusten en je schouder kunnen ontzien.
    En wat een mooie foto's, super gewoon!
    Dat filmpje met die beren, echt bizar, wat een ervaring.
    Groetjes Diana

  • 17 Juli 2015 - 23:32

    Daphne:

    Wat een leuk verslag! Ik vroeg me af waar je de treinreis geboekt had en hoeveel je ervoor moest betalen!

    Gr

  • 20 Juli 2015 - 09:49

    Milka:

    Hallo Daphne,

    Dankjewel voor je berichtje! Ik heb de treinreis geboekt bij Incneto. Ik heb 170 Canadese Dollar bestaald voor deze reis. Dat is voor een stoel (wel hele fijne stoelen overigens:)) en exclusief eten. Als je low budget wilt reizen raad ik aan om zelf wat eten mee te nemen. Als ik een bed had willen hebben was dit 670 cd duurder. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Als je nog vragen hebt mag je me gerust mailen op milka.dancegmail.com

    Groetjes Milka

    p.s. de treinreis is wel een hele ervaring hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 57872

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: