Victoria, Ucluelet en Tofino! Vancouver Island! - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Victoria, Ucluelet en Tofino! Vancouver Island! - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Victoria, Ucluelet en Tofino! Vancouver Island!

Door: Millie Vanillie

Blijf op de hoogte en volg Milka

19 Juli 2014 | Canada, Vancouver Island

Heeeeeeey!

Voor deze blog gaan we terug in de tijd naar mijn laatste dag in Vancouver.
De laatste dag in Vancouver besloot ik rustig aan te doen en in de msportsbar in Vancouver de wedstrijd Nederland Argentinië te gaan kijken. In de bar aangekomen werd ik meteen aangesproken door een familie uit Singapore met Nederlandse shirts aan en een grote Nederlandse vlag. Hun kindje droeg zelfs een Jip en Janneke pakje. Ze waren beter voorbereid dan ik met mijn oranje bloemenslinger..:) De moeder in he gezin geeft les op de NL school vandaar dat ze Nederlands steunde. Erg grappig! Er was een gezellige sfeer maar helaas mocht het niet zo zijn en verloor Nederland de wedstrijd. In de avond ging ik uiteten met Amanda, een meisje uit Vancouver wat ik in Montreal had leren kennen. Het was erg gezellig! Daarna terug met de skytram en mijn tas inpakken.

De dag erna vertrok ik naar Vancouver Island. Vanuit Vancouver pakte ik de ferry naar Victoria. In de bus naar de terminal leerde ik een leuk meisje uit Engeland kennen waar ik die dag mee ben opgetrokken. De ferry tocht was mooi! Vancouver Island is erg mooi!:) En we zagen zeehonden en baltheaded eagles...nog geen walvissen helaas...

Mijn hostel in Victoria was leuk en sfeervol en het weer was lekker. Victoria is gezellig, er zijn veel winkeljtes en restaurantjes, maar het is wel erg toeristisch. Nadat ik mijn spullen had achtergelaten in mijn hostel had ik met Jennifer (een ander meisje uit Engeland die ik in Jasper had leren kennen) afgesproken om een biertour/tasting te doen bij de Philips Brouwerij. Absoluut geen slecht bier moet ik zeggen! En dat voor vijf dollar haha..
Daarna hebben we lekker langs het water gewandeld en gekletst. Rond etenstijd nam ik de watertaxi naar fishermen’s wharf, waar ik het meisje uit de bus zou treffen om daar wat te eten. Onder het varen zag ik een otter!:)
Het weer was heerlijk, leuk gezelschap, live muziek! Een hele fijne eerste dag op Vancouver Island.

De dag erna ben ik Victoria verder gaan verkennen met Birgit. Birgit had ik leren kennen op een van de moosetrips. We bezochten een bekend park waar allemaal schildpadden lagen te zonnen! Super schattig! We zagen schotse danseressen en doedelzakspelers en we volgden de rondleiding in het parlementsgebouw. Daarna ging Birgit weer terug met de bus naar Vancouver.

De dan erna nam ik de bus naar Ucluelet. Als ik aan iemand vertelde dat ik naar Vancouver Island ging dan zeiden ze altijd oh dan moet je naar: Victoria, Ucluelet en Tofino gaan.
Gelukkig had ik dat thuis ook al zo gepland. In Ucluelet heb ik vooral gewandeld. Er zijn wandelingen die je kan doen vanuit het dorp, pacific trails. Deze hikes maken deel uit van Pacific Rimm parc. Het zijn geen lange wandelingen maar wel erg mooi langs de ruwe kust. Wat heel erg mooi was in Ucluelet waren alle balt headed eagles die daar rondvliegen. Super mooi! Uclucelet zelf is ook leuk en ligt aan een haventje, maar als dorp verkies ik toch Tofino. De laatste dag in Ucluelet ben ik gaan whalewatchen. Ik had er lang over nagedacht aangezien ik ook nog op kayakcamp ga, maar aangezien ze aan de oostkust andere walvissen hebben dan aan de westkust van het eiland besloot ik nog een poging te wagen. Het was vrij mistig die ochtend maar dat klaarde gelukkig wel op tijdens de boottrip. We zagen hele groepen zeeleeuwen en zeehonden liggen op de rotsen. Erg mooi om te zien! Ook zagen we een gray whale...voor 1 seconde haha daarna was hij weer weg. Gelukkig had deze trip een whale garantie wat wil zeggen dat als je geen walvis hebt gezien tijdens de trip (of maar 1 seconde) dat je dan nog een keer gatis et de boot mee mag. Wat op zich voor mij leuk was omdat ik nu nog een keer in Tofino kon gaan en op twee verschillende plekken de natuur kon bekijken vanaf de boot.

Vanuit Ucluelet was het maar een half uurtje met de bus naar Tofino. Tofino is erg leuk! Er hangt een heerlijke vakantiesfeer, het is er gezellig en mijn hostel was geweldig. Met zicht op zee, zelfs in mijn kamer! Wanneer in de avond de zon onder ging kon je dat vanuit het hostel bewonderen.. Erg luxe voor een hostel. Tofino staat bekend om zijn stranden en de surfers. Je wordt er ook echt doodgegooid met surflessen of rentals. Aangezien ik in Australië al eens een poging had gedaan en dat niet zeer succesvol was besloot ik om het surfen maar vanaf het strand te bewonderen. Dus twee dagen vol strandbezoekjes en natuurlijk mijn whalewatch die ik nog te goed had. Dit keer was de mist nog sterker..de crew op de boot maakte er zelfs grapjes om want we zagen serieus geen hand voor ogen. Het zien van een walvis had ik persoonlijk al opgegeven toen we bericht kregen op de radio dat er een orca was gespot. Daar aangekomen was er geen mist, scheen het zonnetje en konden we prachtig van dit beest genieten. Wat een geweldige beesten! Het was een prachtige ervaring! Dat maakte de andere 2,5 uur varen in de koude mist helemaal waard. Wel bijzonder want aan deze kant van het eiland zien ze normaal maar 1 keer per 3 of 4 weken een orca. We hadden dus geluk! Toen ik terugkwam had ik flinke honger en was ik klaar om eieren te gaan bakken maar was de stoom uitgevallen. De stroomstoring zou volgens de meeste locals zo verholpen zijn maar toen het na een uur nog niet beter was begon alles te sluiten. Er waren nog maar twee restaurant open in heel Tofino:).. Uiteindelijk kregen we de volgende ochtend pas weer stroom. Iedereen in de stress omdat ze niks konden opladen en dus geen foto’s konden maken op hun trips..snap die frustratie wel.. Maarja niets aan te doen!
Ik ontmoette twee leuke Zwitserse meisjes in mijn kamer en gisteren hebben we ons verblijf in Tofino mooi afgesloten met een zonsondergang, een Corona, chips en een gezellige avond!

Vandaag heb ik de bus van Tofino naar Nanaimo genomen en daarna de bus van Nainamo naar Campbell River. Morgen begint mijn Orca Kayak Camp! Ik heb er zoveel zin in! Maar ik vind het ook spannend.. Ik kreeg gisteren pas de lijst van alles wat ik mee moest nemen en kwam erachter dat ik de helft niet in huis heb haha.. Ik heb gisteren nog een paar laatste dingen ingeslagen en daarmee moet het toch echt gaan lukken...:) Ik dacht dat we naar het camp zouden rijden met de auto en dat ik mijn hele backpack kon meenemen, maar nu blijkt dat we naar het camp kayakken en dat ik dus zeer light moet pakken...haha. Light maar wel warm.. Ochja ik neem gewoon veel laagjes mee, komt vast goed. Hopen dat mijn armspiertjes het aankunnen. Tijdens mijn volgende blog zal ik jullie alles over mijn camp vertellen. Ik verheug me er enorm op! Het buiten zijn, het kamperen, de dieren die we hopenlijk gaan zien, de sterren, de zonsop- en ondergang enz. Wordt vast heel gaaf!

Veel sterkte met alle warmte in NL! Eet veel ijsjes en ga lekker zwemmen!:)

xxxx Millie


  • 19 Juli 2014 - 08:30

    Wietske:

    Haai Milka . Wat super cool om die orka te zien ! Wanneer maak je dat nou mee ? Stroomuitval minder vooral als je net je boodschappen hebt ingeslagen haha. . Maar ja ja verhongeren hoef je niet als ik de porties zie ..Fijn dat je zo geniet ! Met je mis momenten .heel veel plezier op je Kayak kamp ! En wel voorzichtig doen hè ? Heel veel groetjes liefs xxxx

  • 19 Juli 2014 - 09:54

    Aggie:

    Hee Millie,
    Dat je die orka hebt gezien vind ik geweldig. Walvissen zien is uberhaupt iets geweldigs.
    Voor het komende orka kamp wens ik je een super fijne tijd toe. Maar ben asjeblieft ook heel voorzichtig
    en geef het aan wanneer je het niet vertrouwd.Lieve Milka op naar de orka's!!! Veel liefs ook van cher
    xxx Free Millie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1861
Totaal aantal bezoekers 57823

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: