Vancouver baby! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Vancouver baby! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Vancouver baby!

Door: Millie Vanillie

Blijf op de hoogte en volg Milka

09 Juli 2014 | Canada, Vancouver

Vancouver baby!

Vancouver is volgens velen the place to be...en hoe langer ik hier verblijf hoe meer ik begin te begrijpen waarom ze zo dol zijn op Vancouver. Overal waar je kijkt in de stad, zie je mensen van het lekkere weer genieten! Of ze fietsen rond in Stanley Park, of ze liggen lekker op het strand, ze zwemmen in de zee, picknicken in één van de andere parken en ga zo maar door. De dagen die ik nu in Vancouver heb mogen meemaken heb ik veel geluk gehad met het weer, het is hier heerlijk zomers waardoor iedereen natuurlijk gelijk naar buiten rent.

Het is in Vancouver heel gemakkelijk om aan het drukke stadsleven te ontsnappen. Binnen een paar minuten ben je bijvoorbeeld in Stanley Park. Of je pakt de seabus naar Grouse Mountain of Lynn en Capilano canyon..ik begrijp wel waarom Vancouver ooit als best livable city is uitgeroepen. Verder zijn er super veel gezellige restaurantjes en cafetjes, vooral Davie street vind ik zelf erg leuk. Mijn hostel ligt daar vlakbij en er is genoeg keus. Davie is bekend als gay friendly buurt en heeft regenboog zebrapaden. Niet alleen de zebrapaden zijn regenboogkleurig maar er hangen ook veel regenboogvlaggen enz. Een vrolijk gezicht. Verder staat Davie erom bekend dat er veel locals komen om een hapje te eten. Het is er gewoon gezellig! Vancouver heeft echter ook een andere kant...een kant met veel daklozen maar daar kom ik wat later nog even op terug.


Laat ik maar bij dag 1 beginnen..

Voor dag 1 in Vancouver had ik een Cirque du Soleil ticket geboekt voor de show Totem. Op de eerste dag in een nieuwe plek plan ik altijd het liefste zo min mogelijk, vind het heerlijk om de kaart te pakken en gewoon beginnen te lopen.. Nog niet teveel info, nog helemaal open-minded en geen druk van iets dat moet. De show was pas rond 17.00 uur en ik had dan ook alle tijd om de stad op mijn gemakt te verkennen. Een uur voor de show kwam ik ongeveer bij de bekende Grande Chapeau aan. Ik moet eerlijk zeggen, de locatie in Montreal was een stuk mooier en sfeervoller, maar dat mocht toch de pret niet drukken. De show was weer geweldig! Prachtige acts, kostuums, decors, make-up, live music en ga zo maar door. Naast mij zaten drie oudere Canadese vrouwen waar ik een gezellig gesprek mee had. Ze vonden het leuk dat ik Canada zo mooi vond..:)

De dag erna was het tijd voor Moose trip nummer 2 naar Whistler. Ik had veel gelezen over Whistler en hoe mooi het daar moest zijn. Toen in 2010 de Winterspelen in Vancouver werden gehouden werden veel van de sporten in Whistler uitgevoerd. De avond ervoor kreeg ik een smsje van Birgit, een meisje dat ik tijdens de vorige Mooste trip had leren kennen dat ze ook deze trip had geboekt. Gezellig! Het was niet ver rijden naar Whistler maar onderweg maakten we stops bij twee mooie watervallen. Enige nadeel was dat het nogal regenachtig was.. Ook was er een optie om een Bungy Jump te doen....een activiteit die me al heel wat frustratie heeft opgeleverd. In NZ is er een hele hoge, en ik was ervan overtuig dat ik dat zou kunnen. Niet dat ik niet bang zou zijn maar dat ik het uiteindelijk wel zou durven. Toen ik op een gegeven moment er zelfs nachtmerries van kreeg besloot ik voor mezelf dat dat het niet waard was. Maar toch elke keer als het woord bungy langskomt begint het weer te kriebelen...iets wat ik wel graag zou willen doen om mijn angst te overwinnen.. Skydive vond ik ook spannend, maar leuk spannend en niet eng. Maar goed even voor de duidelijkheid ik ben niet gesprongen haha..
We hebben wel alle andere mensen aangemoedigd die sprongen! Waaronder onze gids Colin in een bananenpak!:) Het was een erg grappig gezicht.

Het hostel in Whistler is echt heel erg mooi. Het hostel ligt niet in het centrum. Je moet een bus pakken naar het het stadje. Dit gebied was vier jaar geleden gebouwd voor de atleten van de Winterspelen...geen wonder dat het hostel meer op een hotel leek. In de avond zijn we samen op stap gegaan. Dit was erg gezellig! We waren een gevarieerd gezelschap met mensen uit de States, Zwitserland, Duitsland, Zweden, de gids uit Canada en ik natuurlijk uit NL.

De volgende dag was er een mogelijkheid voor ziplines...erg gaaf maar helaas ook erg prijzig en achteraf ook erg nat..:). Voor de rest was er de optie voor een korte hike...maar het regende aardig dus de hike viel een beetje in duigen. De rest van de dag hebben we dan ook maar gewoon gezellig bij een cafetje en de Starbucks gezeten...waar we op een gegeven moment zo melig werden dat ik buikpijn kreeg van het lachen.. Ik heb absoluut niet zo hard gelachen sinds ik in Canada ben aangekomen...heerlijk!! Een goede manier om de regenachtige dag door te komen. Daarna was het tijd om terug te rijden naar Vancouver.. Eerlijk is eerlijk, ik heb niet veel van Whistler gezien vanwege de regen dus ik kan niet echt een mening daarover vormen.. Al denk ik wel dat het nog een stuk sfeervoller is in de Winter aangezien het gebied perfect is voor wintersporten.

De dag erna besloten Birgit en ik samen een stukje Vanvouver te verkennen. We besloten samen Grouse Mountain op te lopen. Er wordt op veel plekken geadverteerd dat dit een 45 min tot 1,5 uur durende hike is.. Door deze info hadden we deze hike compleet onderschat. Haha veel gehijg en gezweet later toen we dachten dat we toch minsten op de helft zaten zagen we het bordje 1/4...!!! Het was niet een van de langste hikes die ik in Canada heb gedaan maar zeker wel de steilste,,en ik moest ook wennen aan de vochtige lucht. Maar we hebben doorgebeten en twee uur later kwamen we boven aan! Na een heerlijk verkoelend biertje en een lekkere lunch ging het alweer beter met ons. De rest van de dag genoten we ongelofelijk van de twee Grizzly beer wezen die verblijven op Grouse Mountain. De timing was perfect want toen we gingen kijken begonnen ze net lekker in het water te spelen. Zo leuk met vier voeten in de lucht!

Verder was er een Lumberjack show en een roofvogel show. Waarbij één van de valken besloot niet aan de show mee te doen maar lekker rond te gaan vliegen haha super! Het was een heerlijke dag die we afsluiten met een gezellig etentje bij de Griek. Heerlijk eten, lief personeel en een heel klein prijsje! Vandaar dat het er om 22.00 uur nog helemaal vol zat met mensen en er nog mensen aan het wachten waren op hun tafel. De volgende dag zou Birgit naar Victoria vertrekken dus namen we afscheid.

De dag erna heb ik op aanraden van iedereen een fiets gehuurd en ben ik rond Stanley Park gaan rijden. Heerlijk! Het is een hele mooie weg langs de zee en de haven, en er zijn ook nog allemaal andere paden die je kan nemen door het bos. Je kan er fietsen, wandelen, huifkartochten doen, zwemmen enz. Het is een 404 hectare park en dit jaar nog uitgeroepen tot mooiste stadspark. Het is er heerlijk en maar een paar minuutjes van mijn hostel met de fiets. Al rijden de toeristen er soms wel erg langzaam haha..maar misschien ben ik als Dutchie gewoon gewend wat harder te fietsen..

Na het park ben ik door het centrum gaan fietsen, heerlijk om weer actief te zijn op een andere manier dan te voet. In Vancouver zijn veel dakloze mensen. Omdat de winters ten opzichte van de andere steden relatief zacht zijn, wonen veel dakloze mensen in Vancouver. Ik vind dit persoonlijk wel erg lastig om te zien. Toen ik richting China Town reed kwam ik door een wijk waar ongeveer 95 procent van de mensen wat op straat liep dakloos was. Best vreemd om eens mee te maken om in de minderheid te zijn, meestal is dit andersom. Er was zelfs een ruilmarkt onder de dakloze..en hoewel ik me in het begin niet helemaal op mijn gemak voelde met al mijn spullen enzo ben ik toch blij dat ik het heb gezien voor de ervaring en het maakt toch deel uit van de stad.

Vandaag ga ik Lynn Canyon verkennen en vanavond ga ik uiteten met Amanda, haar heb ik in Montreal leren kennen. Ik heb er zin in! En dan de was doen, inpakken en morgen naar Vancouver Island!

Veeel lieve groetjes Millie..

Ow p.s. Sorry als ik spelfouten maak of de zinsopbouw een beetje raar is, maar als je de hele dag Engels praat is het best lastig om weer terug te switchen.Na een week droomde ik al in Engels en ik merk ook dat mijn gedachten in het Engels zijn nu..grappig om te merken hoe snel dat gaat.

  • 09 Juli 2014 - 18:29

    Aggie:

    Lieve Milka,
    Ik heb het al vaak gezegd maar kan het niet laten.
    Zo heerlijk dat je ons zo goed op de hoogte houdt
    met al je berichtjes, leuke lange verhalen en prachtige foto's.
    Het is zo fijn net alsof je zelf een beetje mee op reis bent.
    We genieten heel erg van al je belevenissen.
    Thank you girl xxx

  • 09 Juli 2014 - 19:17

    Wietske:

    Hoi Milka Nou je maakt wel elke dag veel mee. Heerlijk om zoveel tijd te voor jezelf te hebben. Zoveel indrukken ..zal wel dat je ervan gaat dromen al die mensen al die plekken. Ik vind die foto's van die beren zo leuk . Wij hier in andere sferen van t voetbal haha gaan zo kijken naar de halve finale. Jij zal vast ook wel ergens kijken nou ik volg je pas goed op jezelf en veel plezier ! Liefs xxx

  • 09 Juli 2014 - 22:59

    Diana:

    Hallo meisje,

    Wat maak jij veel mee, echt helemaal geweldig! Ik vind het steeds weer een verrassing om je berichten te lezen.
    Groetjes Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 57821

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: