Niagara Falls! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Niagara Falls! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Niagara Falls!

Door: Millie

Blijf op de hoogte en volg Milka

22 Mei 2014 | Canada, Niagara Falls

Hey hey!

Hier ben ik weer met een verslagje uit Canada!
Eergisteren heb ik tijdens het ontbijt in de hostelbar een meisje leren kennen waarmee ik samen Toronto verder ben gaan verkennen. We zijn naar China Town geweest en daar heb ik Chinese Bubble tea geprobeerd. Een soort koude thee met veel melk en kleine zwarte soort zachte winegumachtige bolletjes erin. Vreemd maar best lekker eigenlijk!:)

Verder hebben we twee bekende markten in Toronto bezocht. Kensington martken en de St. Lawrence market.
Kensington markt ligt vlakbij China Town en is meer een soort hippiemarkt met allemaal leuke kleine winkeltjes en mooie grafiti kunstwerken en de St. Lawrence market is een markt waar ze vooral veel eten hebben. Vooral erg leuk voor een vegetariër met vlees en vis all over the place.. Maarja part of the experience he..:)

Toen ik terug naar mij hostel wilde lopen vroeg er iemand aan me of geld had. Hij stelde allemaal vreemde vragen en was ook wel een beetje een vreemde gast en ik dacht daik beroofd zou worden haha.. Dus mijn antwoord was gelijk nee. Do you want to make some money? Haha hij wilde me een baantje aanbieden als drugkoerier... Tja als backpacker kan je het geld vaak goed gebruiken, maar nee bedankt! :)

Gisteren was een topdag! Toen ben ik met een tour naar de Niagara Falls geweest! Ik twijfelde in eerste instantie of ik zelf moest gaan of beter een tour kon nemen, maar de tour was duidelijk de beste keuze! We hadden een hele grappige guide en we maakten leuke stops tussendoor! Een van deze stops was Niagara on the Lake! Een heel leuk klein dorpje/straat met schattige kleine winkeltjes. Hier hadden ze heerlijke sandwiches! Voor vegetariërs is Canada tot nu toe trouwens super goed te doen! Er zijn hier sowieso gigantisch veel plekken waar je wat kan eten!

Toen we bij de falls aankwamen hebben we gelijk een kaartje voor de boot gekocht. De bekende Maid of the Mist is deze week gestopt aan de Canadase kant, maar vaart alleen nog aan de Amerikaanse kant. Via een brug is de VS en Canada verbonden, je kon de Maid of the Mist wel zien varen. . Een ander bedrijf heeft het overgenomen maar met dezelfde route en alles. De herkenbare blauwe ponco’s zijn vervangen door knalroze poncho’s. Heel sexy haha maar part of the experience! Als je dan toch toeristisch met een tour naar de Niagara Falls gaat doe het dan goed!:)
De boottocht is vrij kort maar het water vliegt je om de oren! Erg cool! Foto’s maken is lastig dus dan maar genieten van deze frisse douche. Je komt vrij dichtbij de falls en hebt vanaf de boot een mooi uitzicht.

Ik had echt super veel massatoerisme verwacht maar gelukkig viel dit reuze reuze mee. Het was helemaal niet zo druk. We hadden een goede dag uitgekozen. Een dag waarbij ze hadden voorspeld dat het bewolkt zou worden maar het werd een dag waarbij de zon uitbrak precies toen we bij de Niagara falls aankwamen. Perfect timing!

Na de boot zijn we richting de Horeshoe falls gelopen.
De watervallen zijn erg mooi en indrukwekkend! Zo’n grote hoeveelheid water die naar beneden komt. Ik vond zelf de Horeshoe falls het mooiste omdat deze een ronding vormen, vandaar ook de naam. Deze waterval is de grootste van de twee in Niagara en is ongeveer 670 meter breed en 57 meter hoog.

Het was een mooie ervaring en ik ben blij dat ik het heb gedaan!
Ik ben nog steeds niet aan het tijdsverschil gewend. (HIer is het 6 uur vroeger) Ik word moe rond 22.00 en wordt weer wakker om 04.00 elke morgen. Dat probeer ik dan weer te rekken tot een uur of 7 want ik denk niet dat mijn kamergenoten het anders op prijs stellen. Maar het resultaat is dan wel dat ik aan het einde van de dag behoorlijk KO ben..:) Maar gisteravond was er in de bar Comedy Night! Met lokale comedians die een kort optreden gaven. Erg gezellig en vooral erg grappig! Een leuke manier om een super coole dag af te sluiten!

Vandaag ga ik naar Toronto Island Park. Het weer ziet er weer super uit! De CN Tower ga ik waarschijnlijk overslaan om wat geld te sparen tja ik moet nog bijna 9 maanden...:) En morgen vertrek ik naar Monetral! Leuke uitdaging aangezien ik vrijwel geen woord Frans spreek! Wordt leuk!

Groetjes Milka










  • 22 Mei 2014 - 16:33

    Marlies Frissen:

    Dag Milka,
    een goed begin, fijn dat je zo goed je weg vindt en ook weer aansluiting vindt :-D De kop is eraf, ik ga de rest van het lijf met interesse volgen. Fijne dag!

  • 22 Mei 2014 - 16:53

    Diana:

    O meisje, wat geniet ik van je verslagen! Dus de Niagara watervallen waren echt zo spectaculair als ik me altijd voorstel.
    Dat gaat dus volgend jaar mijn doel worden.
    Montreal lijkt me ook een hele mooie stad, dus dat word weer genieten voor je.

    Groetjes Diana

  • 22 Mei 2014 - 17:40

    Leon Beckers:

    Mooi geschreven, amuseer je.

  • 22 Mei 2014 - 20:06

    Wietke:

    Echt leuk wat je allemaal mee maakt. Wat een ervaring en leuk dat je a samen met dat meisje erop uit bent gegaan. Geniet maar van alles. Je foto's zijn prachtig. Heel veel groetjes ook van Cyriel .Let goed op jezelf liefs xxx

  • 22 Mei 2014 - 20:21

    Monique:

    bonjour Milka!!!!
    Het klinkt (alweer) heerlijk en zal zoooooo anders zijn dan je vorige reis, maar in ieder geval WEER inspirerend, bijzonder, avontuurlijk, mooi en vol van mooie momenten om later van na te genieten!!!
    Dankjewel dat we weer mee mogen "reizen".....
    Enne, dit eerste stukje haalt ook mooie herinneringen bij ons op: we hebben genoten van een paar weekendjes Canada: Toronto en Montreal waren heerlijk en inderdaad Niagara Falls waren machtig mooi......helaas zijn wij nog in het blauw over het water gevaren, Lieke had roze jasjes vast geweldig gevonden!!! Maartje was niet weg te slaan bij de zogenamde Hurricane "douche"!!!
    Liefs, groetjes en nog heel veel plezier!! Geniet van je Awesome TIME, NJOY en CU soon!!!!


  • 23 Mei 2014 - 01:41

    Milka Adamczyk:

    Dankjewel voor alle reacties! Ja Diana, ik vond het absoluut indrukwekkend om de Niagara watervallen te zien. Ze zijn gigantisch en dat maakt het heel gaaf! Al vind ik het niet de mooiste waterval die ik heb gezien. Persoonlijk vond ik waterval in Australie nog mooier, maar dat komt denk ik meer door het hele plaatje met de bossen eromheen en het feit dat je er in kon zwemmen.

    Leuk om te horen dat jullie Montreal ook tof vonden Monique! Ik ben super benieuwd! Haha stoere Lieke, ik had ze niet zo heftig verwacht maar was natuurlijk wel part of the experience he:) Leuk om zo dichtbij te kunnen komen! Jullie hebben ook al echt veel gezien he?! Super gaaf!

    Veel liefs Milka




  • 23 Mei 2014 - 11:00

    Sofie:

    zoooo jaloers, nog veel plezier op je verdere reis en kijk al uit naar andere verslagen en foto's :-)

  • 23 Mei 2014 - 23:01

    Erica:

    Owww lieve milka,

    Wat klinkt dat toch weer mooi en stoer!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.

    Dikke knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 57860

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: