Toronto baby! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Toronto baby! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Toronto baby!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

20 Mei 2014 | Canada, Toronto

Lieve allemaal,

18 mei was het zo ver. Het avontuur ging nu echt beginnen! Geen weg meer terug! Op Schiphol had ik een heel uitzwaaicomité bestaande uit: Mijn ouders, vriendje, zus en haar vriend, oma, tante en de ouders van Armand. Super lief natuurlijk! En mooi om te zien dat iedereen mijn gekke plannen steunt!:)

Mijn vlucht op Schiphol had ongeveer 1 uur en 40 minuten vertraging waardoor ik precies 10 minuten zou hebben om in Ijsland over te stappen. In het vliegtuig bleek dat meerdere passagiers dat probleem hadden en dat ze voor de vlucht naar Denver zelfs nog minder tijd hadden. Het personeel van Icelandair vertelde ons dat ze niets konden zeggen over de aansluiting van de vlucht omdat ze ivm met stakingen niet eens zeker wisten of de vluchten wel zouden gaan.. Lekker begin van de reis hihi... Toen we bijna aankwamen in Ijsland riep de piloot om dat alle vluchten gewoon door zouden gaan en dat ze op ons hadden gewacht. Yay! Aangekomen op het vv was het rennen! Iedereen rende alle kanten op om de aansluiting te kunnen halen. Een grappig gezicht! Maar het was gelukt!

Op het vliegveld pakte ik de shuttle naar het centrum en vanuit daar was het nog een stukje lopen. Volgens de buschauffeur five blocks...toen ik zei dat ik dat wel kon lopen keek hij me ongelovig aan terwijl zijn blik naar mijn rugzak afdwaalde:)..

Door de vertraging was het inmiddels wel al donker geworden en ik had geen goede kaart maar met de beschrijving van de buschauffeur moest het wel goed komen. Nu ben ik er inmiddels achter dat Toronto echt wel een hele veilige stad is maar als je voor het eerst in je eentje in het donker in een stad aankomt en rondloopt met al je spullen dan is dat toch wel even spannend. In OZ was ik gewend dat er vanaf de bus altijd een hele stroom backpackers naar de hostels gingen maar nu ging iedereen naar dure hotels.... Toen ik het Hostel naderde kwam ik in een buurt terecht waar ineens veel minder mensen op straat liepen. Voor me stond ineens een grote dakloze meneer midden op de stoep. Hij zag waarschijnlijk dat ik wat onzeker om me heen keek en zette toen ik langs hem liep een grote stap opzij en zei: Don’t be nervous.. Dat vond ik zo mooi! Alle spanning was in een keer weg en ik had een grote smile op mijn gezicht.. Niet lang daarna kwam ik in mijn hostel aan.

Het hostel is heel fijn! Vriendelijke mensen, schoon, heerlijk ontbijt bij de prijs inbegrepen en gratis wifi. Super! Op mijn kamer slaapt een meisje uit Korea, eentje uit China en eentje uit Japan.

Vandaag ben ik de stad gaan verkennen. Ik ben naar Queens Park geweest en Queen’s Legislative Building geweest. Opvallend in de stad is de mix van moderne en oudere gebouwen. Er zijn mooie parken in de stad waar veel eekhorentjes rondlopen.

Voor het cultureel verantwoorde stukje ben ik vandaag ook naar het Royal Ontraio Museum Museum geweest. Erg cool! Vooral de Dino skeletten waren erg indrukwekkend.

Alles is makkelijk te vinden in de stad (en dat zegt Milka met een gigantisch defect in haar gevoel voor richting) het is soms alleen even een stukje lopen. Dat lopen heb ik geloof ik wat onderschat vandaag want toen ik terugkwam zat mijn hiel onder het bloed.. Resultaat van vandaag: flinke blaren op mijn hiel.. Zelfs de blaarpleisters mochten helaas niet baten.. Nu maar hopen op goed weer morgen zodat ik op mijn slippertjes kan lopen.

Toronto absoluut een shopping walhalla! Er is een gigantisch en dan bedoel ik ook echt gigantisch winkelcentrum en er liggen allemaal vrolijke zomers kledingwinkeltjes omheen. Niet zo handig om hier je trip te beginnen budgetwise!:) Maar ik heb me nog kunnen inhouden!:)

De mensen hier zijn allemaal super vriendelijk! Als je even stilstaat met je kaart komt al iemand vragen of ze je kunnen helpen. En toen ik een dakloze meneer wat geld wilde geven was een jongen me voor met een groot Subway broodje met de vraag of hij honger had! Zo lief! Daar word ik nou vrolijk van!

Morgen ga ik een bezoekje brengen aan de CN Tower (op een na hoogste vrijstaande gebouw ter wereld) en ga ik naar een beroemde markt. En woensdag waarschijnlijk naar de Niagara falls! Nog genoeg te zien hier! Maar nu eerst mijn voetjes even wat rust gunnen!:)

Veel lieve groetjes vanuit Toronto xxx Millie














  • 20 Mei 2014 - 09:45

    Diana:

    Lieve Milka,

    Auia, wat ziet je hiel er pijnlijk uit! Hopelijk geneest het snel, en wat fijn dat het hostel goed is.
    Ik zal woensdag de hele dag hardstikke jaloers zijn, de niagarawatervallen bezoeken staan bovenaan mijn lijstje van todo dingen. Maak maar een mooie foto voor me.
    Knuffel en Groetjes
    Diana

  • 20 Mei 2014 - 10:30

    Millie:

    Dankje Diana! Ik zal zeker een foto voor je maken!

  • 20 Mei 2014 - 10:44

    Leon Beckers:

    Heerlijk zo een levenservaring, ik heb er dan ook alleen maar respect voor. ga zo door houd ons op de hoogte en geniet.

    Groetjes Leon

  • 20 Mei 2014 - 11:12

    Nien:

    Klinkt als een goed begin mil! Xxx

  • 20 Mei 2014 - 13:43

    Angelientje:

    The journey has started...en hoe :-)
    super om te lezen, geniet van je plannen.. En maak,mooie foto's van de waterfalls!! Kus kus

  • 20 Mei 2014 - 14:43

    Cin:

    He stoere Millie..krijgen we iedere dag zo'n (mooi en spannend) verslag? Ik vind t nl echt heerlijk om lekker met je mee te genieten. Dikke xxx Cin

  • 20 Mei 2014 - 15:33

    Ali:

    Klinkt super! Goede reis! Ik ga je in ieder geval volgen, dus ik hoop op neer van deze verslagen!

  • 20 Mei 2014 - 15:44

    Leanne:

    Hey Milka,

    Inspirerend verhaal, nu wil ik ooit echt naar Canada op vakantie!!!
    Liefs Leanne

  • 20 Mei 2014 - 21:17

    Jennifer:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Geniet van je reisavonturen!!!

  • 20 Mei 2014 - 22:42

    Milka Adamczyk:

    Bedankt voor alle reacties! Heel erg leuk om te lezen hier! Haha Cin nee elke dag lijkt me wat overdadig maar zal proberen jullie wel goed op de hoogte te houden van mijn spannende en minder spannende avonturen! hihi xxx

  • 20 Mei 2014 - 22:59

    Erica:

    Owwww wat ben je toch een stoer meissie ook!
    En wat een avontuur, ben benieuwd naar je verslag van de watervallen!
    Hele dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 57868

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: