Dolphinswim in Mozambique en Fusion workshop! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Dolphinswim in Mozambique en Fusion workshop! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Dolphinswim in Mozambique en Fusion workshop!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

30 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey allemaal!

Ow ow ik lig een beetje achter! Bij deze een inhaalslag!

Toen ik vorig jaar mijn diploma haalde kreeg ik van lieve Vena en Joshua twee dolphinswims cadeau! En nu was de tijd aangebroken om daar eens goed gebruik van te maken!

Freya en Geert hadden geregeld dat ik met vrienden van hen mee kon rijden naar Mozambique. Zij doen eens in de zoveel tijd een dolphinswimtour met vrijwilligers van African Impact en andere toeristen. Gelukkig was er precies nog een plekje vrij!

Heel vroeg in de ochtend vertrokken we richting Mozambique om diezelfde dag al meteen een boottocht te kunnen maken. De rit naar Mozambique is meteen een mooie gelegenheid om meer van de omgeving te zien. Maar het eerste gedeelte reden we in het donker waardoor er gelukkig nog tijd was voor een dutje.

Na de onderhandeling over de kosten van de visa’s (oftewel corruptie;)) reden we Mozambique in. Er is geen verharde weg, alleen een zandweg en een 4-wheeldrive is dan ook echt een must. Toen we aankwamen was het meteen tijd om de formulieren voor de dolphinswim te tekenen en ons klaar te maken. Er zijn hier namelijk geen havens waaruit de boten kunnen vertrekken en als het te hard waait dan kunnen de boten niet uitvaren. We kregen onze snorkelgear en sprongen op de kar die ons naar het strand bracht (5 minuutjes lopen haha wat een luxe). Op het strand aangekomen stond de boot al klaar, we moesten hem alleen nog even het water in duwen!:)

Het was helemaal super! Heerlijk keihard over de golven heen vliegen! Tot we al vrij snel een grote groep bottlenosedolphins hadden gespot. Ofja wij….de schipper:). Er werd gekeken of de omstandigheden goed waren en toen mochten we het water in.

Ik sprong het water in en al meteen kwamen er dolfijnen super dichtbij me.. Ze zwommen echt naar me toe! Zooo bijzonder! Omdat we heel dichtbij de kust zaten was het water vrij ondiep en daarom hadden we super goed zicht! Ik had precies de goede plek uitgekozen om te gaan zwemmen want de hele groep kwam langs me gezwommen. Wow!!! Wat een prachtige lieve beesten! Helaas was ik wel echt heel misselijk geworden op de boot. Gek want ik ben nog nooit in mijn leven zeeziek geweest. Maarja de zee was ook wel heel erg ruw!

Daarna was het tijd voor een douche. Ik en een meisje kregen een apart huisje aangewezen omdat die andere vol was! Een vier-persoons chalet voor twee! Wat een luxe! En een prachtig balkon met uitzicht over zee! Wat wil je nog meer!

Na een lekkere en vooral warme douche gingen we lunchen! We hadden ook wel erge honger gekregen! Het was een gezellige groep en het was leuk om hun ervaringen met het vrijwilligerswerk te horen. Op de plek waar wij in Mozambique verbleven was er een leuke souvenirsmarkt waar we nog onze laatste dingetjes hebben gehaald.

In de avond was er een rugby wedstrijd op televisie en aangezien rugby in ZA super belangrijk is gingen we met de hele groep de wedstrijd kijken in the Beach Hotel:) Gezellig met een biertje en lekkere wafels!

En toen was iedereen doodop en was het tijd voor bed! De volgende dag hadden we namelijk de volgende dolphinswim en moesten we om 06.00 uur weer klaarstaan. Het was zo vroeg omdat dan de wind het minst sterk was.

Helaas hadden we op de tweede toch wat minder geluk en was het niet mogelijk om met de dolfijnen te zwemmen. Zorgde er wel voor dat ik de weer besefte hoeveel geluk we de dag ervoor hadden gehad met de hele groep! Ik was gelukkig niet zeeziek geworden dit keer, dankzij de pilletjes! Fijn om te weten:) En toen was het al weer tijd om terug naar St. Lucia te vertrekken..

Zoals ik jullie al vertelde rij ik hier in St. Lucia rond op mijn mountainbike. Heel erg grappig omdat iedereen steeds denkt dat ik Freya ben. Overal zijn er enthousiast mensen aan het zwaaien of kijken ze me een beetje vreemd aan van ik ken je maar je ziet er een beetje anders uit… Op de fiets zit een rood winkelmandje en dus herkennen ze de fiets meteen en verwachten ze natuurlijk dat Freya op de fiets zit. Het maakt het rondje in St. in ieder geval wel erg gezellig!:) Het is heerlijk om langs de crocs en hippo’s te rijden naar het strand, daar lekker danstraining doen of gewoon lekker op het strand te zitten en dat allemaal in de zon. Ik heb tot nu toe namelijk super veel geluk met het weer gehad en het is bijna elke dag lekker zonnig geweest! Heerlijk vakantiegevoel!

Freya volgt in St. Lucia buikdanslessen en via facebook was ik in contact gekomen met haar lerares. En nu deed zich de mogelijkheid voor om twee kleine Tribal Fusion workshopjes te geven. Iets wat ik natuurlijk super leuk vind! Iedereen vond het gelukkig super leuk en deed heel enthousiast en gemotiveerd mee! Heel tof! Ook heb ik opgetreden tijdens een verjaardagsfeestje van een van de leerlingen. Ze werd 60 en had een lodge in St. Lucia een feest. Ik had mijn rode traditionele kostuum bij en heb er daarom ook voor gekozen om geen fusion te doen, maar een drumsolo met sluierintro.. Iedereen was heel erg enthousiast, super leuk!!!

Ook ben ik nog een dagje met Freya samen naar Mhkuze geweest. Daar is een schuilhut waar heel veel dieren komen drinken. Het was erg mooi! En we zagen dan ook van alles. Het mooie hieraan is dat je de dieren eigenlijk nauwelijks stoort en je ze heel goed kan bekijken. Er kwam ook een super grote groep gnoe’s drinken. Erg indrukwekkend!

Weer heel veel mooie dingen meegemaakt! Ik ben hier heerlijk aan het genieten in Zuid-Afrika en voel me al steeds meer thuis!

Knuffel Milka


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 57868

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: