Weekje Cape Vidal - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Weekje Cape Vidal - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Weekje Cape Vidal

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

12 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hey hey allemaal!

Afgelopen week ben ik met Freya vijf dagen mee geweest naar Cape Vidal!
Freya moest les even aan haar studenten in marine biologie en daar is Cape Vidal natuurlijk een prachtige plek voor. Het ligt midden in het Isimangaliso wetlandpark en is een prachtig strand. We hebben echt van alles gedaan!

Voor marine biologie zijn er een aantal hele interessante aspecten in Cape Vidal. Eentje daarvan is mission rocks, waar zich allemaal rockpools bevinden. In die pools zitten ongelofelijk veel gave dingen zoals: anemonen, zeewier, koraal, vissen, krabben, heremietkreeftjes, zeekomkommers en ga zo maar door. De studenten hadden al hun theorie gehand en nu was het dan tijd om de praktijk te bekijken. Helemaal te gek natuurlijk als je op zo’n manier kan leren!!! Behalve dat de studenten er van leerde heb ik mezelf als beginner ook een beetje kunnen bijscholen haha:) Naast de rockpools hebben we ook gesnorkeld en heel veel gave dingen gezien zoals bijvoorbeeld een inktvis.

Op de derde dag zijn we gaan kajakken bij St. Lucia. Daar is een estuarium waar allemaal krokodillen en nijlpaarden zitten. Helemaaaaaal te gek natuurlijk! Super veilig? Nee niet echt:) Maar dat maakte het des te spannend! Zeker toen ik met Freya in de kayak stil lag en er een krokodil recht op ons af kwam gezwommen. Je voelt je zo klein als zo’n machtige dieren als nijlpaarden naast je zwemmen! Heel gaaf!

Verder zijn we ook een dag naar het krokodillencentrum geweest. Het is een rehabilitatiecentrum voor gewonde krokodillen of bijvoorbeeld krokodillen die gevaarlijk zijn geweest voor mensen in een dorp en iemand hebben aangevallen bijvoorbeeld. We kregen een rondleiding van Mark en zijn enthousiasme is erg aanstekelijk. Krokodillen zijn cool! En bovendien mochten we er ook eentje vasthouden! Yay!

Ook moesten er examens gedaan worden en dit was in de vorm van korte stukjes rondleiding als gids! Op weg naar Mission Rocks voor de assessments zagen we een luipaard! Hij liep eerst een heel stuk over de weg en daarna het gras in. We konden hem heel lang volgen! Na het knuffelen van de cheetah was ik nog maar aan het hopen op een luipaard sighting maar ik wist ook dat de kan niet super groot was. Maar ik had geluk woohooo!:) Helemaal te gek! Nu heb ik mijn big five complete! Yus!

Haha het was wel weer even wennen om zoveel mensen om me heen te hebben! Was ik niet helemaal gewend! Dus oftewel elke avond om 20.00 a 21.00 uur naar bed want Milka was KO! En de mensen die me een beetje kennen weten dat dat totaal niet bij mij past! Maarja soms is het even nodig!:)

Het was een toffe week en heel leuk om mijn zus als lerares te zien! Damn wat weet ze veel van alles! Kom ik uit datzelfde nest?:) Thanks Freya voor een leuke en leerzame week!

Liefs Millie

  • 18 Juni 2012 - 12:37

    Angelientje:

    Weer n superstoer verhaal!!! En jaaa, krokodillen zijn sjeweldig!!!!! Zou t ook zo overdoen. Meid, geniet er nog van, lekker met je zusje samen,llovely!!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 57866

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: