South Africa! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu South Africa! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

South Africa!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

08 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Hallo allemaal!

Mijn eerste paar dagen in Zuid-Afrika zitten er alweer op en wat een geweldige dagen waren het! Ik laat me vaak meeslepen door mijn enthousiasme maar ik zal om het duidelijk te houden maar bij het begin beginnen.

Vanuit Sydney had ik een 13 uur durende vlucht naar Johannesburg! Dat die 13 uur zou gaan duren kwam ik pas achter op het vliegveld:) Omdat ik zoals altijd weer eens super goed was voorbereid! Hihi Aangezien ik nog altijd helemaal ko was heb ik ongeveer 10 van de 13 uur geslapen! Zelfs de stewardess stond ervan te kijken! De vrouw naast me had last van haar rug waardoor werd gevraagd of ik misschien naar een andere stoel kon verhuizen. Hier had ik niet alleen veel meer beenruimte (is wel nodig met zo’n lange stelten als die van mij:)) maar ik kreeg ook nog eens de Buisnessclass snufjes om me te bedanken! Heel fijn! Na veel geslaap en de hilarische film 21 jump street waren we al in Johannesburg aangekomen!

Toen ik door de gate liep stond er een man op mij te wachten met een bordje Milka! Yay! Dat moest ik wel zijn:). Aangezien Joburg niet de allerveiligste stad is om in te verblijven had Freya een mooi hostel voor me geregeld! Ik werd voor de deur afgezet en omdat alle andere kamers vol waren kreeg ik een hele grote, mooie slaapkamer voor mezelf! Met badkamer en tweepersoonsbed! Haha dat klinkt misschien normaal voor jullie maar na weken in 8 a 10 bed dorms te hebben geslapen was dit absoluut heaven! Compleet met verwarmde deken!

Toen was het tijd voor een lekkere grote pizza! Heerlijk om te zien dat dat weer betaalbaar is! Met Pizza in mijn verwarmde bed viel ik om 20.00 uur weer in slaap!:) Ik had het nodig!

De volgende dag was werd ik weer netjes naar het vliegveld gebracht en was het tijd om naar Richards Bay te vliegen. Ik probeerde mijn zelfverzekerde blik op te zetten en te doen alsof ik precies wist wat ik deed zodat er niemand op me af zou komen om me te helpen! Het leek te werken!:)

Na een korte vlucht (even spannend met rook uit de vleugel, die volgens de piloot normaal was:) en een vrouw met een paniekaanval/angstaanval die het vliegtuig wilde verlaten) kwam ik aan inRichards Bay waar Geert (de man van mijn zus) me al stond op te wachten! Super om hem weer te zien! Hoewel ik de vorige keer maar 12 dagen in ZA was voelde het toch heel vertrouwd! Natuurlijk ook door de familie hier! Heel fijn om weer terug te zijn maar nu voor langer!

Die dag zijn we meteen het Isimangaliso wetland park ingereden op zoek naar dieren! Dat is de luxe van een bioloog als schoonbroer en een bioloog als zus met een eigen safaribedrijf! Woop woop! We zagen meteen een grote groep nijlpaarden en veel andere dieren! Helemaal super! In de avond hadden we een braai (barbecue) bij vrienden van Freya en Geert. Toen we terug naar G en F’s huis reden (daar verblijf ik de komende vier weken) zei Geert dat we een nijlpaard gingen zoeken. Ik wist dat ze in de avond/nacht wel door het dorp heen lopen maar ik had het nog niet gezien. Nog geen 10 seconde later staat er midden op de hoek een gigantisch nijlpaard te grazen! Ik dacht eerst nog dat hij nep was maar toen hij begon te lopen bleek het al gauw om een echte te gaan! Nu wist ik zeker dat ik in Za was, want zo’n dingen gebeuren alleen hier!:)

De volgende dag was het tijd om Freya te zien! We reden naar de plek waar ze op dat moment les aan het geven was. Dat is het voordeel van vier weken in ZA zijn…zo krijg je ook een beetje mee van het dagelijkse leven van Geert en Freya! De baas was jarig en ter ere daarvan was er weer een braai gepland! Gelukkig heb ik helemaal de braaifeeling gekregen in Oz!:) Helemaal super om mijn zus na zo’n lange tijd weer te zien! Ik heb haar dan ook iets harder geknuffeld dan toegestaan!:) Maarja dat was ze zelf schuld!

We namen Freya mee naar huis en toen was het tijd voor het weekend! De zaterdag zijn we heerlijk naar het strand gegaan! Het gave is dat het strand in het park ligt en dat je op weg ernaar toe dus gewoon een safari hebt!:) Helemaal super! Het was heerlijk weer en een hele relaxte dag. In de avond zijn we lekker sushi gaan eten met een vriend van Freya en Geert.

Op zondag ging ik met Freya op pad en we hadden weer geweldige dingen op de planning staan! Zo begonnen we de dag met Elephant interaction, waarbij je de olifant kon voeren en kon aaien. Ze lopen vrij in het wildpark maar zijn gewend aan mensen en hebben soms behoefte aan menselijk contact vanwege hun geschiedenis wat voor mij natuurlijk helemaal te gek was! Vooral het mannetje Rambo heeft erg grote indruk gemaakt! Hij is gigantisch en het is een super machtig gevoel als zo’n grote olifant voor je staat! Heel erg indrukwekkend en ook leuk dat er een stukje educatie bij zat.

Na de olifanten interaction hadden we twee uur om door Hluhluwe te rijden! Heel gaaf want het is een prachtig park, maar door de wind zagen we helaas bijna geen dieren. Net voor het einde zagen we zo’n 10 koppen boven het gras uitsteken en ja hoor er stonden een stuk of 10 giraffen op een kluitje! Giraffen zijn geweldige beesten omdat ze zo sierlijk ze zijn! Het lijkt bijna alsof ze slow motion bewegen! Heel gaaf!

Toen was het tijd voor the cat rehabilitation centre! Iets waar ik me al maanden op had verheugd! Vanaf het moment dat ik de foto van mijn zus met een cheetah zag wist ik dat ik er heen wilde! En ja hoor met zo’n coole zus en schoonbroer wordt dat gewoon meteen mogelijk gemaakt! Om 16 uur was het tijd voor de rondleiding met als hoogtepunt knuffelen met cheetahs. Het is een rehabilitatiecentrum wat wil zeggen dat alle katten er met een reden zitten. Oftewel zijn ze te gehecht geraakt aan mensen of ze zijn bijvoorbeeld gevonden met een ziekte of verwonding. Terwijl ze in het rehabilitatie centrum zitten worden ze gebruikt om te fokken. Hoewel alle wilde katten erg gaaf en indrukwekkend waren was het natuurlijk helemaal te gek toen we het verblijf van twee mannetjes cheetahs in mochten gaan! Hoewel ik me eerst alleen maar op had verheugd kwamen vlak van tevoren toch wel wat zenuwen naar boven hihi. Gelukkig waren de zenuwen al snel voorbij toen ik naast een van de cheetahs knielde ik hem aaide en kroelde en hij meteen begon te spinnen! Zooo bijzonder om zo dicht bij zo’n machtig beest te kunnen zijn! We konden zelfs naast ze gaan liggen! En toen mijn zus naast hem ging liggen legde hij meteen zijn poten over haar benen, heel schattig! Hoewel deze cheetahs vrij tam waren blijven het natuurlijk wel wilde beesten.

Wat een bijzondere dag! In de ochtend knuffelen met een olifant en in de namiddag met een Cheetah! De hele weg terug kon ik alleen maar smilen van oor tot oor!:) Ik kan niet geloven wat ik de eerste dagen al allemaal heb meegemaakt! En dit is pas het begin van mijn vakantie!

Morgen vertrek ik met Freya voor vijf dagen naar Cape Vidal! Ze gaat daar Marine biologie les geven aan haar studenten en ik mag mee! Maar daarover meer in mijn volgende blog!

Knuffel Milka



  • 08 Juni 2012 - 17:34

    Marlies Frissen:

    Wat geef jij me een fijn beeld van je reisavonturen. Fijn dat je ook nu weer zo geniet van je ontmoetingen met mens en dier. Meisje, wat neem jij een zak met napret mee naar huis. Goed verblijf en een veilige terugvlucht straks gewenst.

  • 08 Juni 2012 - 18:00

    Monique:

    lieve Freya en Milka: heeeel veel plezier samen en lekker samen "knus zussen"!
    groetjes uit Brazilië

  • 08 Juni 2012 - 20:57

    Marita Heijnen:

    Wat een voorrecht om zus en zwager in zo'n omgeving te hebben! Geweldig wat je al weer allemaal hebt meegemaakt! En de foto's zijn ongelooflijk mooi! Geniet nog fijn van elkaar!

  • 09 Juni 2012 - 15:08

    Adriana:

    gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf gaaf enz enz enz

  • 10 Juni 2012 - 18:42

    Diana:

    Super Milka !!!!

  • 27 Mei 2013 - 10:48

    Maarten De Groot:

    Super mooie reis :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 57863

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: