Lord of the Rings.. Wellington! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Lord of the Rings.. Wellington! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Lord of the Rings.. Wellington!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

23 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo allemaal!

Alweer mijn derde update vanuit NZ! En ik heb het nog steeds super naar mijn zin hier! Na River Valley was het tijd voor Wellington! De hoofdstad van Nieuw Zeeland! Wellington is een erg gezellige stad en er is een heel mooi (gratis) museum! Maar de hoofdreden waarom ik twee nachtjes extra in Wellington wilde spenderen was de LOTR tour!:) Haha (geekalert!). Nadat ik met de kiwiexperience aan was gekomen in Wellington was het al vrij laat en donker! Echt veel tijd om te verkennen had ik dus niet dus was haalde ik snel wat te eten en dook ik vroeg onder de wol! De volgende dag stond de lotr tour op het planning! Om 08.30 werd ik opgehaald voor mijn hostel! Scenes uit lotr zijn door het hele lang opgenomen maar er zijn een aantal centrale plekken die zijn gebruikt rondom Wellington! Als je niet van LOTR houdt dan zou ik deze tour absoluut niet aanraden maar ik vond het helemaal super geweldig!!! En hoewel veel met de computer is gemaakt (delen van Rivendell bijv) was het toch duidelijk te zien welke scenes waar, waren opgenomen! Voor lotr zijn veel lokale mensen gebruikt en onze gids kon dan ook super super veel vertellen over het opnemen! Leuke, grappige maar ook hele interessante dingen! We bezochten bijvoorbeeld Rivendell en Helm’s deep!

Na veel verschillende locaties te hebben bezocht was het tijd voor een bezoekje aan de set van The Hobbit! Helaas mag je niet naar binnen maar vanuit de auto konden we al een dwarf zien lopen en kon je sommige decorstukken zien staan! Heel gaaf!:) Ook in de opslag zagen we decor.. Ik kan niet wachten tot de Hobbit uitkomt! We brachten ook een bezoek aan de Weta Cave. De Weta Cave is een klein museum/winkel die vastzit aan de Weta workshop! Ww heeft bijna alle wapen en kostuums en props voor LOTR en The Hobbit gemaakt. Ze hebben ook gewerkt aan bijvoorbeeld Chronical of Narnia. Heel interessant dus! Na een foto met een Orc en een video over hoe het er in de workshop aan toe gaat was het tijd om de laatste locatie te bezoeken! Dit was mijn favo locatie omdat het zo duidelijk was om welke scene het ging! Haha ik zal alle niet lotr fans nu niet meer lastigvallen hiermee maar als je nieuwsgierig bent vraag me maar als ik weer in NL ben:).

De volgende dag ben ik naar het Te Papa museum geweest! Een heel groot en heel mooi museum en het is ook nog gratis! Heel gaaf! Met informatie over bijv de Maori’s, maar ook over de aardbevingen, vulkanische activiteit en de dieren die in NZ leven. Als je in Wellington bent absoluut de moeite waard! Daarna nog even door de stad gelopen en in de avond naar de bioscoop (waar ook de premiere van lotr was:)).. Ik wilde graag Dark Shadows zien maar door een foutje van de vrouw achter de balie zat ik ineens in een hele serieuze dramafilm…maar gelukkig was deze toch de moeite waard! Morgen vertrekken we met de ferry naar het Zuider Eiland! Ik ben heel benieuwd want volgens velen is het Zuidereiland wat betreft natuur en landschap nog veel mooier!

Groetjes Milka

  • 24 Mei 2012 - 06:51

    Diana:

    Natuurlijk zijn we nieuwsgierig! Maar kunnen wel wachten tot je weer terug bent. xxx Diana en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 57856

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: