Mijn eerste week in NZ! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in NZ! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in NZ!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

08 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Lieve mensen,

Ik ben alweer een week in Nieuw Zeeland dus het is tijd voor een nieuwe blog. En wat ik heb ik al weer veel meegemaakt in mijn eerste week.

Aangezien ik maar vier weken heb om Nieuw Zeeland te verkennen heb ik ervoor gekozen om met een hop on hop off bus te reizen. Ongeveer hetzelfde als in Oz maar dit is meer de touristische versie. Je krijgt echt dagtours en rijdt langs alle leuke en interesse plekjes voor een wandeling of bezichtiging. Volgens velen staat de Kiwiexperience bekend als echte partybus maar dat wist ik nog niet toen ik mijn trip in Nederland had geboekt.

Gelukkig blijkt dat reuze mee te vallen! Na een nachtje in Auckland begon mijn trip naar Bay of Islands. Een mooi dorpje aan het wat in het Noorden van Nieuw Zeeland. Vanaf de Bay of Island kan je een dagtrip naar Cape Reinga maken. Ik wilde heel graag naar Cape Reinga gaan om twee redenen. Ten eerste is het gewoon een prachtige plek en beschrijven veel mensen het als het einde van de wereld. En ten tweede is het een hele belangrijke plek voor de Maori’s. Zij geloven namelijk dat wanneer iemand sterft zijn of haar ziel vanuit Cape Reinga de onderwereld betreed. Een hele bijzondere en mooie plek. Ik ben heel blij dat ik dat heb mogen meemaken!

Na Cape Reinga was het tijd om terug te reizen naar Cape Reinga en bleven we nog een nachtje in Bay of Islands slapen. Na Bay of Island reden we terug naar Auckland waar we na een nacht aan onze echte rondreis zouden beginnen. Ik besloot om in een goedkoop rustig hostel te slapen zodat ik lekker vroeg naar bed kon gaan en fit was voor de eerste echte tour. Maarja hoe toevallig…ik kwam in een kamer terecht met twee meisjes die ik in Gilligans (Oz) had leren kennen. Heel moedig gaf ik aan dat ik niet uit wilde gaan, maar het was natuurlijk weer zo gezellig dat ik toch maar mee ging. Uiteindelijk sliep ik door mijn alarm, moest een vriendin van mij die gelukkig een hostel voor me op de bus was gestapt me uit bed komen halen, moest ik mijn tas in 5 seconde inpakken, me aankleden en de bus in rennen en vergat ik totaal mijn telefoon! Haha ja hoor een super goede start! Okay dat gebeurd me ook maar 1 keer:).. Jammer dat het de eerste echte dag was haha

Maarja goed en wel op weg (met een beetje vetraging) vertrokken we richting Hot Beach. Die avond sliepen we in een heel mooi hostel en hadden we een gezellige barbecue. De reden om naar hot beach te gaan is het feit dat jee een eigen hot tub kan graven op het strand. Helaas was dat afhankelijk van het tij en konden we onze gaten pas om 24.00 graven. Ik was zooo moe van de avond ervoor en heel erg verkouden geworden dat ik het had overgeslagen. Beetje jammer natuurlijk maar ik wilde me iig op en top fit voelen voor de tweede dag.
De tweede dag reden we van Hot Water Beach naar Watomo. In Watomo zijn een aantal grotten. Een van die grotten staat bekend om de glimwormen. Glimwormen zijn eigenlijk geen echte wormen maar het zijn maden en wanneer zij poepen dan geeft dat licht. In de grotten worden veel verschillende activiteiten aangeboden en hoewel ik eerst gewoond de wandeling wilde doen liet ik me overhalen tot de Black Abyss. Een vijf uur durende tour door de grotten met abseilen, kabelbaan, cave tubes, van watervallen springen en watervallen beklimmen enz. Ik vond het wel spannend aangezien ik geen fan ben van kleine ruimtes die gevuld zijn met water. Gelukkig hadden we een hele gezellige groep en trokken we elkaar erdoor heen! Het was helemaal super behalve een detail! Het water was ijs en ijskoud! Gelukkig waren de activiteiten spannend, anders waren we in onze zwarte banden vastgevroren. Het was een te gekke tour en de glimwormen waren absoluut prachtig! Heel blij dat ik toch besloten had om deze trip te doen!

Na de trip was het tijd om in te checken in ons hostel en was het tijd voor eten en een drankje in de bar. Daarna vroeg naar bed want ik was helemaal kapot na de Abyss..

Vanuit Waitomo vertrokken we vroeg in de ochtend richting Rotorua. Op de weg naar Rotorua bezochten we nog een aantal andere grotten en maakte we een mooie wandeling.

In de avond was het tijd voor onze culturele activiteit. Een bezoek aan het Tamaki Maori village. De avond begon met een busrit naar het dorp. In onze bus moest een leider worden uitgekozen die na de beginceremonie een token moest aannemen. Wanneer de token werd aangenomen dan betekende dat dat we als vrienden kwamen, wanneer de leider op de token ging staan dan betekende dat dat we waren gekomen om te vechten. Vooral bij de ceremonie ging het er serieus aan toe, het is een deel van hun cultuur en dat moet je uiteraard respecteren. Na dit ritueel mochten we het dorp betreden en kon je langs verschillende hutjes lopen waar ze verschillende dingen zoals bijvoorbeeld de Wardance uitlegden. Heel erg interessant! Hierna was het tijd voor een zang en dansoptreden. De dames dansten ook met pois.

Ons eten voor de avond (hangi) werd klaargemaakt onder de grond. Het was heel erg lekker en interessant om te zien hoe het maori volk vroeger hun eten klaarmaakte. Ik vond het een erg interessante avond en hoewel het natuurlijk een toeristisch gebeuren is…vond ik het toch absoluut indrukwekkend. Nadat we terugkwamen in ons hostel namen we nog een duik in ons heerlijk verwarmde zwembad en was het tijd om naar bed te gaan.

In de ochtend gingen al mijn bus maatjes naar Taupo en bleef ik Rotorua omdat ik heel graag naar Hobbiton wilden gaan. Hoewel ik het jammer vond om iedereen te moeten missen wist ik zeker dat ik er spijt van zou krijgen als ik het niet zou doen En wat was het tof!!!! Om 13.30 werd ik voor mijn hostel opgehaald om naar Matamata te rijden. Hobbiton is volledig hersteld omdat ze hier de afgelopen maanden de twee Hobbits films hebben opgenomen. De set ziet er nu dus weer precies zo uit zoals deze eruit zag in LOTR! Yay! Na LOTR moest alles weer in oorspronkelijke staat worden gebracht en bleef er maar weinig over van de set, maar dat is nu dus wel anders. Het voelde echt alsof ik in een sprookje was! De Hobbithuisjes zien er allemaal zooo prachtig uit! Bijzonder idee dat ze daar de films hebben opgenomen! En wat verheug ik me nu op de Hobbit films! Heel gaaf om die straks te zien en te weten dat je dat in het echt hebt gezien! Natuurlijk kon de guide ons ook een heleboel grappige weetjes en interessante verhalen vertellen. Helemaal super!!! Zo blij dat ik een extra nachtje ben gebleven!

Op dit moment ben ik erg erg erg verkouden! Dus misschien blijf ik morgen een dagje in bed… Maar ik wil heel graag naar de Polynesian Spa gaan! Gerankt als een van de best vijf beste spa’s in de wereld. Het is een spa met natuurlijke warmtebronnen en een uitzicht over Lake Rotorua!

Nou een heel lang verhaal…sorry daarvoor! Ik zal proberen niet meer zo lang te wachten met mijn volgende blog!

Heel veel lieve groetjes Milka!

  • 08 Mei 2012 - 12:06

    Marie-jose:

    Meid wat doe je toch allemaal ontzettend leuke, mooie en spannende dingen. Ik lees je verslagen met heel veel plezier en verheug me dan ook op je volgende verslag. Heel veel plezier en veel liefs

  • 08 Mei 2012 - 12:32

    Monique:

    hoi lieve Milka,
    heb helemaal genoten van je lange blog!
    Veel beterschap met je verkoudheid!
    Abraço, (knuf) uit Brazilië

  • 08 Mei 2012 - 12:55

    Sandra:

    die hot tub Spa is misschien wel heeel heilzaam voor jouw verkoudheid ;)
    te gek om weer te lezen wat je zoal meemaakt. Hoop dat je je snel weer de "oude" voelt.
    groetjes van Sandra

  • 08 Mei 2012 - 13:29

    Diana:

    O meisje, wat maak je een hoop mee.
    Ik val van de ene woh in de andere woh, echt helemaal te gek.
    Maar in die grot zou ik niet durven denk ik, heb ook last van claustrofobie.
    En dan die enge beestjes, niets voor mij.
    Hoop dat je verkoudheid snel over gaat, en dat je je telefoon terug krijgt.
    Geniet maar lekker verder meisje, we denken hier aan je.
    Dikke knuffel,Diana en Henk

  • 08 Mei 2012 - 15:14

    Angelientje:

    Ahhh wat een leuke mooie en stoere dingen lees ik weer allemaal, GAAF!!! Ff maandje touristisch mag toch zekers!! Ga zo ff foto's spieken... Dikke knuf

  • 08 Mei 2012 - 20:08

    Nicole:

    Heej Milka,

    echt superstoer, mooi en spannend wat je allemaal meemaakt!! Ik zou het je bijna na doen haha neej huismus nicole durft dat niet haha maar respect voor jou en ben benieuwd naar je verdere avonturen..

  • 09 Mei 2012 - 07:24

    Aggie:

    Hee Millie,
    Wat maak je toch steeds weer mooie en spannende dingen mee.
    De hobbit huisjes zagen er zo mooi uit
    En dat in die grotten zou ikzelf niet gauw doen maar het zien van die glimwormpjes lijkt me dan wel weer prachtig. Veel beterschap voor je verkoudheid en daarna weer heerlijk genieten van je reis. Liefs Aggie en ook groetjes van Ans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 57857

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: