Skydive! Sweet as bro! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Skydive! Sweet as bro! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Skydive! Sweet as bro!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

23 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hey lieverds!!!

Wow, als ik terugkijk naar alle dingen die ik de afgelopen weken (maanden:)) gedaan heb dan is het soms moeilijk te geloven! Ik heb in ieder geval weer genoeg te vertellen voor een nieuwe blog!

Waar was ik ook alweer gebleven….ohja Hobbiton! Na een dagje Hobbiton had ik het plan om naar de hotpools te gaan. Daar ben ik uiteindelijk niet meer beland. Ik was heel erg verkouden en moe en heb eigenlijk de hele dag geslapen! (Het regende ook erg hard). Soms heb je dat gewoon even heel hard nodig!

Vanuit Rotorua was het tijd om naar Taupo te gaan! Op weg naar Taupo brachten we een bezoekje aan de prachtige Huka Falls! Het water was helder blauw! De Huka Falls zijn elf meter hoog en gevormd door een aardbeving. Naast de Huka Falls gingen we ook naar Te Puia. Een NZ Thermal park met een geizer en mudpools. Erg indrukwekkend als je zoiets nog nooit gezien hebt! En bovendien hadden ze een kiwibird! Heel cute!:)

Lake Taupo is het grootste meer in Nieuw Zeeland en Oz! Als je in Taupo verblijft heb je uitzicht op dit prachtige meer! Taupo is bekend om de skydives! Het is namelijk een hele prachtige locatie omdat je uiteraard uitzicht hebt over het meer en omdat je op een heldere dag zowel het Noorder als het Zuider eiland kan zien. Hoewel ik met mezelf had afgesproken dat ik mijn skydive in Franz Josef wilde doen heb ik na veel geklets met iedereen (buschauffeur die beide sprongen heeft gemaakt) toch besloten om in Taupo te springen! Het was namelijk heel mooi weer en de Tongariro crossing (8 uur durende hike) die ik eigenlijk wilde doen was dicht vanwege het weer…! Bovendien is de tip hier in NZ: doe het zodra het kan! En zeker aangezien het in FJ bijna altijd regent! Dus zo gezegd zo gedaan zo had ik me opeens opgegeven om binnen een uur een skydive te gaan doen! Wooohoo! Snel inchecken in mijn hostel en klaarmaken!

Rond een uur of 13.00 werden we opgehaald! Toen we bij het vliegveldje aankwamen werd alles uitgelegd en werden de eerste groepen al in hun pakje gehesen..
Toen onze groep eindelijk aan de beurt was…veranderde het weer heel plotseling! Donkere wolken en we kregen de mededeling dat we misschien niet konden springen! Wat eerst echt een domper was bleek later eigenlijk heel goed nieuws te zijn! We veranderde onze date naar de volgende morgen met stralend weer! Achteraf was ik gewoon blij het de dag ervoor niet door kon gaan!

De volgende dag werden we opnieuw opgepikt in een echte limo! Haha super grappig! De briefing hadden we al gehad dus voordat we het wisten hadden we ons pakje aan, onze brillen en mutsen op en was het tijd om in ons vliegtuigje te stappen! Ons vliegtuig was knal knal roze!:) Na een mooie toch en zelfs een zuurstofmasker was het tijd voor de eerste mensen om te springen! De deur ging open en een paar seconde later was het al mijn beurt! Ik legde mijn hoofd op de schouder van de man achter me en voordat ik het wist waren wel al uit het vliegtuig gesprongen! 15.000 ft! Het was geweldig! Eerst de vrije val, met veel lawaai en waar je je vooral probeert te focussen op ademen en dan gaat opeens de parachute open en valt alle lawaai weg en lijkt het alsof je stilhangt! Het was een prachtige ervaring om over het meer heen te zweven! Helaas duurde het natuurlijk veel te kort en na een perfecte landing was het alweer voorbij! Mijn eerste gedachte was: ‘Ik wil nog een keer’! Helaas is er ook nog altijd een budget! Maar dit is zeker niet mijn laatste sprong!:)

Omdat we erg vroeg in de ochtend waren gesprongen hadden we nog de hele dag voor ons! Samen met mijn kamergenoten maakten we een mooie wandeling naar de Natural hot pools! Op weg naar de hot pools kwamen we lang een bungy….ow mijn maag draait zich om bij het idee! Brr… De hot pools waren prachtig! Midden in de natuur, heerlijk warm water dat op een natuurlijke manier verwarmd wordt! Wat wil je nog meer? Bij de waterval was het erg warm (heet!:)) maar als je verder van de waterval af was dan werd het kouder! Zo kon je precies de juiste temperatuur mixen! Een absoluut toffe afsluiting van een te gekke dag! <3 skydive!!!

Na Taupo was het tijd om naar River Valley te gaan! Op weg naar River Valley maakten we een mooie kleine Tongariro wandeling naar een prachtige waterval (met regenboog) met een prachtig uitzicht op Mount Doom! (lotr:)) In River Valley hadden we een heel leuk en gezellig hostel in de middle of nowhere! Heel gaaf! Helaas had ik geen geld om ook hier een activiteit te doen maar je kon hier prachtig paardrijden of whitewaterraften! Het voelde even alsof ik weer terug was op schoolkamp want we lagen steeds met twintig man naast elkaar op een zolder!;) Deze avond was het tijd voor een feestje! En het was dan ook erg gezellig!

Lieve groetjes Milka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 57859

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: