The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

The Great Ocean Road

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

07 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Great Ocean Road trip

Gisteren ben ik op dagtour naar de Great Ocean Road geweest. Dit is een route langs de kust in het Zuiden van Australië. In Torqay, ten westen van Melbourne, begint de Great Ocean Road en eindigt 300 km verderop in Port Fairy. De GOR is ontstaan als eerbetoon aan de soldaten van de Eerste Wereldoorlog.

Het was vroeg opstaan want de bus vertrok al rond 07.00 bij Flinders Street Station, een van de stops. Toen iedereen compleet was kon ons avontuur beginnen. We hadden een super gids die ons heel veel kon vertellen over wat we allemaal zagen.

We vertokken eerst naar Bell’s beach een van de populairste surfstranden van Australië dat aan het begin van de GOC ligt. Hier kregen we een kopje thee en konden we genieten van een prachtig uitzicht. Op de heenweg naar Bell’s Beach hadden we geluk en zagen we op redelijk grote afstand grote groepen kangaroo’s in het veld. Heel tof om te zien.

De hele route was adembenemend mooi met prachtige uitzichten over de zuidkust van Australië.

Op weg naar de Ionic Cape Otway Lighthouse kwamen we langs een plek waar in bijna elke boom wel een koala te zien was. Het was echt koala heaven! Ze rusten zo’n 20 uur per dag en waren nu dan ook veelal aan het slapen. Het was super om te zien in wat voor rare posities ze zich wrongen om lekker te kunnen luieren in de boom. Ze waren zo schattig en zo dichtbij! En het allerbelangrijkste ze waren hier in het wild en hadden geen last van de toeristen, ze waren heel relaxed. The cheeky little fella’s zoals ze door onze gids werden genoemd kunnen wel 15 kilo wegen. <3

Na dit super avontuur (ik had de hele dag wel bij de koala’s kunnen blijven hangen) was het tijd voor onze lunch. Dit was een barbecue bij een prachtige vuurtoren met uitzicht op de zee. Het werd ook wel tijd want na de koala’s zo lekker van de bomen te hebben zien smullen kregen we zelf ook honger.

Na de vuurtoren was het tijd voor de Twelve Apostles. Dit zijn prachtige grote rotsformaties die uit de zee steken. Het zijn er echter geen 12 meer omdat een aantal in zee zijn verdwenen over de jaren. De naam was vroeger de Twelve Piglets, maar toen de GOR werd gemaakt hebben ze de naam veranderd. Na de Twelve Apostles was het tijd voor Loch Ard Gorge, the Shipwreck coast met een geschiedenis van schipbreuken, erg interessant en ook weer prachtige rotsformaties. Foto’s zullen snel volgen!

Vanavond/vannacht is het tijd om Melbourne te verlate en vertrek ik met de bus richting Sydney! Ik heb een paar super dagen gehad in Melbourne thanks to Fam en Chris en zijn familie die super voor me gezorgd hebben! Heel erg bedankt!

Knuffel Milka

• 07 Maart 2012 - 07:04

Renee Dekkers:

Hey Milka!!!

Zal zal nu wel richting Sydney zijn!!! Heel erg veel plezier & Avontuur gewenst!!

Liefs Renée

• 07 Maart 2012 - 07:45

Miriam:

Het zijn ook hele mooie foto's. Het maakt dat ik ook eens richting Australie wil :) (wilde ik sowieso al, maar nu nog meer).

BTW Je locatie staat nog alitjd op Nederland :D

• 07 Maart 2012 - 09:44

Sandra Gruisen:

Het klinkt geweldig !! ... volgens mij kun je na terugkomst dit verslag als een boek bundelen vol van verhalen, ervaringen. Save trip to Sydney ...groetjes uit limburg

• 08 Maart 2012 - 15:26

Angelientje:

Natuurlijk ben k je niet vergeten en heb ik nu lekker alles bijgelezen en ik moet zeggen, de jaloursheid factor stijgt wel weer omhoog! :-)
    Geniet ervan en blijf maar lekker verliefs, als je nu blijft plakken hebben wij in de toekomst ook een lieve meid die ons opvangt als we naar Australia komen hihiihi
    Nee, dat is wel erg egocentrisch he, Enjoy en maak mooie pica's!
    Knuffie terug xx

• 09 Maart 2012 - 08:07

Lisanne:

Hey Milka,
    Als je t niet erg vind volg ik je wereldreis ook mee !!! Ben erg benieuwd wat je allemaal meemaakt enz. !!!!! Zet je de foto's alleen op Facebook of ook op waarbenjij ? Want je verteld wel vaker over foto's maar die zou ik dan niet kunnen zien :( want ik heb geen Facebook maarja ik hoor t wel !!!

gr en veel plezier !!!!
    Lisanne