Mijn laatste dagen in oz... *snik* - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Mijn laatste dagen in oz... *snik* - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Mijn laatste dagen in oz... *snik*

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

30 April 2012 | Australië, Brisbane

Hier is hij dan...mijn allerlaatste blog vanuit Australië..:(

Er is weer een week voorbij en het is weer tijd om jullie bij te kletsen!
Mijn vorige blog eindigde met ik een belofte die ik niet kan waarmaken!

Ik zou jullie vertellen over de echte Gilligans experience maar what happens in Gilligans stays in Gilligans haha!:)
Om het allemaal kort samen te vatten...
Ik heb een paar super toffe dagen/nachten gehad en een paar verschrikkelijke nachten gehad! Het hangt allemaal af van je kamegenootjes en hun plannen!:)

Zoals ik jullie al vertelde is Gilligans zowel een club als een hostel! En het is super leuk om daar uit te gaan! Crazy maar wel heel leuk! En aangezien mijn vrienden er (bijna) allemaal waren heb ik heel wat leuke avondjes gehad! Oftewel ik had de kans om mijn jeugd te herleven!:) Na een paar avondjes uitgaan was het weer tijd voor natuur of cultuur!

OP dinsdag vertrok ik met een grote zeilboot richting The great Barrier Reef voor een snorkeltocht! Veel mensen gaan hier duiken, maar helaas kan ik dat niet doen vanwege mijn astma. Echt wel balen, maar aan de andere kant is snorkelen hier ook echt prachtig!!! Het is echt een wonder onder water! Alle vissen, het koraal de kleuren! Helaas kreeg ik hevige kiespijn waardoor ik er niet optimaal van kon genieten. Zelfs met sterke pijnstillers werd het niet echt beter.

Die avond werd de pijn zo erg dat ik niet meer wist wat ik moest doen. Midden in de nacht ben ik naar Cairns Medical Health Care gegaan om daar de dokter te bezoeken. Natuurlijk moest ik erg lang wachten aangezien het niet levensbedreigend was maar toen ik eenmaal aan de beurt was, was ik heel blij dat de dokter me kon en wilde helpen met mijn kies probleem. Ik kreeg twee sterke antibioticakuren en een hele sterke pijnstiller!

Gelukkig werkten ze! De ab is zo sterk dat ik er ongelofelijk slaperig en vergeetachtig van wordt! Soms voel ik me zelfs een beetje stoned! Maar het belangrijkste was dat de pijn weg was en ik de volgende dag gewoon mijn tour kon doen.

Want de volgende dag stond een on the Wallaby tour gepland! Om 08.00 uur werden we voor het hostel opgepikt en werd iederen aan elkaar voorgesteld. Het was een hele volle dag met een wandeling door het regenwoud, een bezoek aan de tablelands en een bezoek aan de Milla Millaa waterfalls (waar de herbal essence reclame is opgenomen) en Platypus (vogelbekdier) spotten. Oftewel een hele toffe dag! De waterval was echt een paradijsje en hoewel het water super super koud was, was het heeerlijk om erin te zwemmen! Na een lange maar super leuke dag kwamen we aan in ons hostel. De mensen waren super lief en ik voelde me echt helemaal welkom! Jammer dat we maar een nachtje konden blijven!

In de avond stond een kanotocht in de planning! Heel tof onder de sterrenhemel! We zagen waterdragons, kingfishers, speciale possums en boomkangaroe's! Oftewel een hele toffe ervaring!

Na de tocht was iedereen ko en gingen we naar bed! Na het ontbijt was het tijd voor een mountainbiketocht! Helaas zagen we geen slang of andere dieren maar we gingen wel naar een super oude gigantisch mooie en grote figtree! Heel indrukwekkend! Net een sprookje! We bezochten ook nog andere super mooie watervallen die midden in het regenwoud lagen! Het is geweldig om daarin te zwemmen! Heel bijzonder! Maar er waren wel leaches...oftewel bloedzuigers! Gelukkig waren het maar kleintjes dus hebben we het overleefd!

Na de tocht gingen we nog een keer op Platypusspottocht maar helaas geen geluk! En toen was het alweer tijd om terug naar Cairns te vertrekken! Heel vreemd om na al die natuur en dat super rustige hostel weer terug te gaan naar Gilligans! Maar het was tijd om nog een laatste keer uit te gaan met mijn vrienden! Vreemde ervaring om in Gilligans uit te gaan zonder alcohol maar ik heb een super toffe avond gehad! Wel moeilijk om afscheid te nemen van iedereen!:( Mijn laatste dag zijn we nog uiteten en naar de bios geweest en toen was het tijd om naar Bisbane te vliegen!

Vandaag ben ik naar Lone Pine Koala Sactuary geweest! Een heel tof park waar Australische dieren kunnen rehabiliteren. Heel tof! Ze hadden een vogelbekdier, dingo's, wombats, cassoweries en natuurlijk heeeel veel koala's! Hoewel het natuurlijk toffer is om ze in het wild te zien heb ik toch heel erg genoten van de schattige fluffy bolletjes! I <3 koalas! En het zonnetje scheen! Na dagen regen in Brisbane heb ik weer geluk en een prachtige zonnige dag! Kan ik ook wel gebruiken aangezien ik morgen naar het koude Nieuw Zeeland vertrek.

Morgen vlieg ik om 09.10 vanuit Brisbane naar Auzkland! Het is tijd voor mijn Nieuw Zeeland avontuur! Bye bye zwaai zwaai Australie! I'm going to miss you!

Hug Milka


  • 30 April 2012 - 12:22

    Aggie:

    Hee schat, wat een supermooie foto van jou en de koala.
    Als NZ net zo wordt als Australie dan staat je nog veel moois te wachten.
    Hoop heel sterk dat de kiespijn nu wegblijft. Op naar een nieuw avontuur.xxx

  • 30 April 2012 - 15:18

    Sandra :

    ..niet te geloven dat je de helft er al op hebt zitten !! my god, time flies (when you are having fun ..and no fun hihi) . het klinkt allemaal super wat je schrijft ..behalve dan die rottand.


  • 30 April 2012 - 19:49

    Marita Heijnen:

    Amuseer je in NZ! Je gaat het daar ook geweldig vinden!

  • 02 Mei 2012 - 00:48

    Monique:

    hoi Milka,
    wat een pech met je kies,
    veel sterkte ermee! Afscheid nemen is nooit fijn he......Keep the memories you made! Veel plezier in koud Nieuw Zeeland, helpt het als ik schrijf dat we hier nu ook maar 15 graden hebben en geen verwarming? Groeten en veel liefs uit Sao Paulo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 57846

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: