Melbourne baby! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Melbourne baby! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Melbourne baby!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

07 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Week 1 Melbourne baby!

Ik ben pas een week hier en ben nu al helemaal verliefd op Australië.

De vriendelijke mensen, de prachtige natuur en dieren, de gezellige stad en steegjes, het veilige gevoel en ga zo maar door. Ondanks dat ik aan de andere kant van de wereld zit voel ik me hier nu al heel erg thuis.

Ik heb zoveel te vertellen…maar laat ik maar bij het begin beginnen..

Op zaterdag 3 maart rond een uur of zeven kwam ik aan in Melbourne na een 23 uur durende vlucht. Na een hele goede reis met veel nachtrust en veel eten stond ik ineens in Australië. Vanaf het vliegveld reed ik met de shuttlebus richting Southern Cross Station waar ik de trein naar Auburn nam. Toen ik aankwam regende het, dus kwam Fam me heel lief ophalen vanaf het station. Het openbaar vervoer is hier echt super goed geregeld en heel makkelijk om gebruik van te maken.

De eerste paar dagen mocht ik bij Fam, Chris, zijn ouders en broertje en zusje logeren. Iedereen is super lief en ik heb zelf (heel luxe) mijn eigen kamer met wastafel en toilet. Heel leuk om vanuit hier Melbourne verder te verkennen want hier in huis wonen natuurlijk de experts..

Fam raadde me aan de dag wakker te blijven om vervolgens meteen mee te gaan in het ritme van Australië. Er zit namelijk 9 uur tijdsverschil tussen hier en Nederland. Gelukkig ging me dat door de adrenaline goed af.

In Melbourne zijn er veel coffee shops/bars (niet zoals in NL) waar je gezellig wat kan gaan drinken. Na een bezoekje aan zo’n shop en een heerlijk stuk cheececake gingen we op weg naar het centrum van Melbourne. Een hele mooie stad waar zo veel te zien en te doen is dat je er echt even voor uit moet trekken. Gelukkig had ik hele goede gidsen die me in een korte rondleiding prachtige arcades en gezellige steegjes lieten zien. De stad heeft veel mooie oude gebouwen gecombineerd met hele moderne gebouwen. Op de hoek van sommige straten staan vrijwilligers die je alles kan vragen over de stad en er is een gratis shuttle bus voor toeristen. Helemaal super dus!

’s Avonds gingen we naar een restaurantje waar ze een vegetarisch buffet hadden. Het was gelegen bij een prachtig klooster en het grappige is dat je zelf kan bepalen hoeveel je het eten waard vindt en dat bedrag betaal je dan. Na het eten bezochten we een toffe launge bar waar ze zowat alle soorten alcohol schenken die er maar bestaan. De kaart heet ook niet voor niets de drankbijbel:). De alcohol is hier overigens wel erg duur omdat alles geïmporteerd moet worden. In deze bar kostte mijn Caipirinha bijvoorbeeld 18 dollar…haha niet echt een backpackers drankje dus..

Dag twee was begonnen met een bezoekje aan een gezellige rommelmarkt. De regen was gelukkig weg en het zonnetje scheen! Heel belangrijk om je hier extra goed in te smeren, want je verbrand echt sneller. In de middag was het tijd voor mijn allereerste Australische barbecue in een park. Er zijn hier heel veel mooie parken waar je gebruik kan maken van openbare barbecues. Een ideale plek om een feestje te houden dus.

Na de barbecue brachten Fam en Chris me naar een hele bijzondere plek. Het was een plek aan het water waar duizenden vliegende honden bij elkaar hingen in de bomen. Aan de ene kant was het super cute aan de andere kant net een scene uit een horrorfilm maar hoe dan ook super indrukwekkend en heel mooi om te zien!

Op dag drie (maandag) moest iedereen weer werken en was het tijd voor mij om zelf op pad te gaan en Melbourne te bezichtigen. Als een echte toerist en gewapend met camera en kaart ging ik op verkenning uit. Fam had me de dag ervoor al heel wat dingen uitgelegd en aangeraden wat natuurlijk super was en na een bezoekje aan the Tourist Office was ik er klaar voor. Zoals ik al zei rijden er gratis bussen voor toeristen tussen de bezienswaardigheden wat het erg makkelijk maakt om rond te reizen.
Ik bracht een bezoekje aan the Melourne Jail, de Carlton Gardens, de Royal Botanical gardens en the Shrine of Remembrance. Allemaal heel mooi, indrukwekkend en zeker de moeite waard. Er zijn ook heel veel mogelijkheden tot het bezichtigen van exhibitions, maar daar had ik helaas te weinig tijd voor.

Na het avondeten, wat trouwens helemaal super is! (Heerlijke vegetarische lasagna en Risotto) nam Fam me mee om naar de Little Pinguins te gaan kijken in St. Kilda. Dit is de allerkleinste Pinguin soort en kan je alleen aan de zuidkust van Australië vinden. Deze pinguins komen gedurende de nacht uit de zee om naar hun hol toe te gaan. Ze waren heel dichtbij en echt te schattig voor woorden! Prachtig dat je hier dieren gewoon in het wild/in hun eigen omgeving kan zien.

Morgen ga ik naar de Great Ocean Road! Ik ben heel benieuwd want als ik de foto’s mag geloven is het daar echt prachtig!

Veel liefs Milka

  • 07 Maart 2012 - 02:38

    Manon:

    Oh, twintig graden...? Heerlijk! Gelukkig zijn er digitale camera's en hoef je niet met rolletjes film te slepen, want ik vermoed dat het geheugenkaartje al lekker 'vol' aan het lopen is met al die mooie bezienswaardigheden! Leuk om te lezen allemaal! Xxx

  • 07 Maart 2012 - 08:29

    Tine:

    Klinkt echt fantastisch!
    Die vliegende honden had ik wel willen zien, ik hoop dat je er foto's van hebt!

    Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 57844

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: