Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

10 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hey hey!

Hier ben ik weer...maar dit keer een blog vanuit het zonnige Sydney!

Woensdag 7 maart ben ik met de nachtbus richting Sydney vertrokken.
In ongeveer 12 uur kan je met de bus naar Sydney rijden. Aangezien ik in de ochtend aan zou komen en nog de hele dag had om een hostel te boeken had ik nog niets geregeld..

Maar met niets bedoel ik dan ook helemaal niets:) Me niet georienteerd op de kaart en niets uitgezocht (so not like me:)).. Gelukkig leerde ik iemand kennen in de bus die me in het hele hostelgebeuren kon introduceren...want geloof me het is een compleet andere wereld!

Hij had me al gewaarschuwd dat het niet een van de mooiste hostels was maar wel heel goedkoop..en ik was al blij dat ik iemand had die me alles kon laten zien. Maar niet een van de mooiste hostels was een echte understatement. Stinkende kamers, zuipende en kotsende Ieren en Engelse (maarja die heb je hier overal:)), vechtpartijen en prostituees op straat en ga zo maar door.

Maar dat is de mindere kant verder is het super gezellig en gek genoeg heel veilig (wel zo belangrijk)! Leuke sociale en behulpzame mensen en het is op loopafstand van het centrum en de harbour. Dus heb maar meteen een paar nachtjes bijgeboekt.

De dag dat we aankwamen regende het heel hard. Dus niet echt een super dag voor sightseeing. Maarja binnen zitten terwijl ik net in Sydney was aangekomen kon ik ook niet. Dus toch maar mijn regenjas aangetrokken en op pad gegaan. Stond ik daar in de regen, midden in Sydney, geen gevoel voor richting en een kaart in mijn handen.. Gek genoeg ging dat heel goed! Net als in Melbourne is het heel makkelijk om je weg te vinden in de stad, wat voor mij wel heel fijn is en iedereen is super behulpzaam en vriendelijk. Toen ik bij het stoplicht stond te wachten voelde ik opeens geen regen meer stond er iemand naast me met zijn paraplu boven me zodat mijn kaart niet nat zou worden:) <3 it!

Verder een dure maar wel echte droomreis geboekt voor de komende 6 weken! Ik ga de oostkust verkennen met de bus. Ik ga naar de blue mountains, Whitsundays, Cairns, Byron Bay, Rainbowbeach, Fraser Island en nog veeel meer.. Ik ga zelfs zeilen of ja op een zeilboot zitten dan! Haha ik ben gewoon een beetje een luxe backpacker:)

Gisteren heb ik een volledige sightseeing tour gekregen van Barbara. Zij studeert hier op het moment en kent de leuke plekjes in Sydney.Echt een super leuke dag gehad! Over the Harbour Bridge gelopen, naar the Rocks geweest, uiteraard naar the Opera House geweest en gewoon lekker door de stad gelopen. En in de avond super veel vliegende honden gezien in het park. Echt helemaal te gek! Ze zijn echt heel groot, heel erg cute en heel erg dichtbij! Ohja naast de vliegende honden (fruit bats) zitten er ook veel dikke ratten in het park. (Aggie ik heb foto's voor je gemaakt:) En de avond werd afgesloten met een gezellig feestje in mijn hostel.

Vandaag ga ik een bezoekje brengen aan de Royal Botanic Gardens die prachtig schijnen te zijn! Ik ben heel erg benieuwd! En morgen naar Coogee (lekker aan het strand), op bezoek bij Sonja, Arjen en de kids! Yay, ik heb er zin in!

Even een paar wist je dat's:)
Wist je dat:
- Er in Australie maar 22 miljoen mensen wonen!!! Ze begrijpen er hier ook niets van dat we in ons kleine landjes zoveel mensen kunnen proppen:)
- Dat er bij de Great Ocean Road een bosbrand is geweest die net zo groot was als heel NL. En dat de pub het eerste gebouw was dat werd herbouwd door de bevolking...want een dorp zonder pub is geen dorp in Australie:)

Nou ik ga maar weer verder want buiten schijnt het zonnetje..en de Royal Botanic Gardens wachten op me!

Groetjes Milka





  • 10 Maart 2012 - 03:43

    Inge:

    klinkt goed milka :) Echt lekker zo niks plannen maar voor een beetje meer luxe is dat komende tripje ook een goed vooruitzicht! Ratten in het park... laat dan niet je slippers naar beneden vallen ;) Geniet lekker verder, kijk uit naar je volgende blog! xxx

  • 10 Maart 2012 - 04:06

    Milka:

    Thanks voor je berichtje! Nee ik zal mijn slippers aanhouden hihi:) Ja, ik wilde eigenlijk mijn reis verder niet teveel plannen, maar het is veel goedkoper om het samen te boeken.. en ik ben verzekerd van plaats in leuke hostels:) Maar nog genoeg vrijheid tussen de trips door...ik wil natuurlijk ook nog gewoon lekker relaxen op leuke plaasten!

  • 10 Maart 2012 - 08:36

    Wietske:

    He Milka ,
    leuk dat je t zo naar je zin hebt. Had t niet anders verwacht. Grappig als ik naar je foto's kijk moet ik denken aan de tijd dat Yoram daar was. Dus wel veel bekende plaatsjes die weer voorbij schieten! Geniet maar veel van je droomreis! groetjes xxx

  • 10 Maart 2012 - 11:21

    Sandra Gruisen:

    wat leuk toch om allemaal te lezen. Toch denk ik ook dat het soms "onvoorbereid zijn" de leukste momenten oplevert zoals jezelf ook al hebt ervaren.

    veel busplezier !!

  • 12 Maart 2012 - 21:14

    Diana:

    hee meisje, lees met veel plezier over je belevenissen aan de andere kant van de wereld. Ik was bij mijn ouders op bezoek en moest je de groetjes doen, volgens mijn vader is Sydney de mooiste stad van de wereld. Hij is er vroeger geweest toen hij als stuward op een groot passagiersschip heeft gewerkt. Zelfs mooier als New York! Die busreis lijkt me inderdaad helemaal super, ben benieuwd naar alle foto's.
    Dikke knuffels van Yoda en Gijsje, en van mij en Henk.

  • 12 Maart 2012 - 22:58

    Milka:

    @ Wiets, haha ja dat kan ik me voorstellen! Het blijft de oostkust he:)
    Maar ik begrijp nu wel goed waarom Yoram zo enthousiast was, hij heeft niets teveel gezegd. Het is hier helemaal super!
    @ Sandra, helemaal mee eens! Dat heb ik ook echt ontdekt.. Heerlijk om geen druk te voelen en gewoon lekker alles op je gemak te verkennen! Maar ik krijg nog genoeg van die tijd gelukkig!
    @ Diana, ja Sydney is ook een hele mooie stad! Ik zit nu ongeveer een uurtje van het centrum in Coogee, heerlijk bij het strand! Maar ik vond Melbourne absoluut ook een toffe stad! Hebben beide verschillende dingen te bieden.. Groetjes terug aan iedereen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 57868

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: