Saint Lucia, hippo's en autorijden in Mtubatuba! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Saint Lucia, hippo's en autorijden in Mtubatuba! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Saint Lucia, hippo's en autorijden in Mtubatuba!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

19 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Hallo allemaal!

Alle nieuwe gebeurtenissen schreeuwen om weer een nieuwe blog!
En ik weet dat ik de hele tijd super enthousiast ben over alles wat ik doe en beleef maar nu heb ik toch echt ook weer heel wat toffe dingen gedaan!

St. Lucia
Na de week in Cape Vidal moest Freya een week lesgeven in Kosi Bay. Ik besloot om in St. Lucia te blijven omdat hier ook meer dan genoeg te zien en beleven is en ik dat graag wilde ontdekken! En de ideale manier om dat te doen is met de mountainbike! Heerlijk, naar de crocs en hippo’s kijken in het estuarium! Naar het krokodillencentrum! Naar het strand, danstraining en ondertussen kijken of er geen walvissen langskomen! Mooie wandelingen maken door het Isimangaliso Wetland park waar de zebra’s, impala’s, duikers, warthogs enz gewoon los rondlopen! Oftewel heerlijk zelf op ontdekking!


Geert moest vanuit thuis werken voor Safari’s op maat en was wel gewoon in St. Lucia. Nu deed zich de mogelijkheid voor om met Zander, Geert en Shaun op pad te gaan om krokodillennesten te markeren! Dat laat ik me natuurlijk geen tweede keer zeggen! Woop woop! In de ochtend vertrokken we richting de westkust van Isimangaliso. De papieren werden getekend zodat wanneer ik gewond zou raken ze niet aansprakelijk zouden zijn:) We parkeerden de auto en gingen we te voet verder! Dit stuk van het park is normaal gesproken niet eens toegankelijk voor bezoekers ! In dit deel van het park komen veel verschillende dieren voor zoals luipaarden, neushoorns, buffalo’s, nijlpaarden, krokodillen en zelfs olifanten. Zander nam ook zijn rifle mee…dat zegt genoeg haha!!! Oftewel een mooie introductie in the african experience!:) Ik vond het super spannend!

We waren nu al een tijdje op weg en hadden behalve twee krokodillen geen andere dieren gezien maar opeens zag Zander iets..

Hij gaf een teken en Geert riep dat we moesten rennen en achter een boom moesten gaan schuilen. Ik hoorde een diep intimiderend geluid en hoorde takjes breken…het klonk als iets groots. Maarja als wildlife noob had ik geen idee wat het was. Zander gooide vervolgens een stok hoog in de lucht in de richting van het dier waarop het dier schrok en richting het water rende. Vervolgens gaf Zander ons het sein dat we konden komen en gingen we direct naar die plek. Daar moesten we weer snel achter een boom gaan staan en toen kwam er een hele grote groep nijlpaarden van een helling afgestormd zo het water in!!! Heel indrukwekkend en mijn hart zat echt in mijn keel! Doodeng maar ook super super gaaf! Haha met een beetje trillende handjes volgde ik ze weer naar het volgende krokodillennest..wat een ervaring!


Na dit spannende avontuur was het twee dagen later tijd voor een andere spannende taak! Ik moest de X-trail van Freya en Geert van Mtubatuba naar St. Lucia rijden. Aangezien ik al jaren niet meer heb gereden was dat voor mij een heeele spannende opgave en dan heb ik het nog niet eens over de Zuid-Afrikaanse omstandigheden. Maar de dag begon met de garage want hoewel Geert al 100 keer met de auto’s langs de garage was geweest, waren ze nog steeds niet volledig in orde. Hoewel het om 08.00 open zou moeten gaan was er nog niemand dus eerst maar langs het postkantoor! Haha wat een happening! Nooit gedacht dat het zoooo lang kon duren om twee pakketjes te versturen! En Geert had papieren voor de auto nodig! Minsten 1,5 uur hebben we in het postkantoor gestaan!:) Ik heb ondertussen nog wat mensen geholpen met geld afhalen, aangezien ze zelf niet konden schrijven, iets wat je ook niet snel in NL zou meemaken:) Na het postkantoor konden we terug naar de garage waar na een tijdje ook alles gefixt was (ofja dat dachten we handrem is nog steeds niet goed afgesteld).. En toen was het dan ook echt tijd om te gaan rijden! We reden eerst naar een rustig plekje om te oefenen, maar voordat ik het wist reed ik al midden door Mtubatuba….aaaaaargh! Wat een plek om weer te beginnen met autorijden! Haha en dan ook nog aan de linkerkant van de weg (mijn eerste bocht belandde ik meteen op de rechterweghelft)! Vuurdoop!
Gelukkig ging de weg terug naar St. Lucia helemaal goed al was het wel even wennen dat er overal mensen en soms zelfs koeien op de weg lopen! Nou als ik hier kan rijden dan kan ik het thuis zeker! Na dit avontuur was het tijd voor een lekkere lunch bij Thyme Square!

In mijn volgende blog meer over mijn dolfijnenzwemtrip naar Mozambique en mijn Tribal Fusion lessen in St. Lucia!

Lieve groetjes Milka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 57806

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: