Quebec City en de trein naar Halifax! - Reisverslag uit Québec, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Quebec City en de trein naar Halifax! - Reisverslag uit Québec, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Quebec City en de trein naar Halifax!

Door: Millie

Blijf op de hoogte en volg Milka

03 Juni 2014 | Canada, Québec

Hey hey!

Ik heb inmiddels Quebec City verlaten maar zal mijn verhaal nog even afmaken..:)

Zaterdag ben ik naar Parc des Champs-de-Bataille geweest. Dit park was ooit echt een slagveld waar het Engelse leger tegen het Franse leger vocht. In 1908 werd het slagveld tot stadspark aangelegd waar je nu mooi doorheen kan wandelen en wat mooie uitzichten biedt.
In het park ligt ook een heel groot fort La Citadelle. Zowel de Fransen als de Engelsen hebben aan dit fort meegewerkt.

Volgens mijn kamergenootje liepen er bevers rond in dit park en dat wilde ik natuurlijk ook zien. Dus bewapend met mijn camera ging ik op jacht. En ja hoor de eerst kleine bruine vlekjes verschenen! Super schattig als ze zo op hun twee achterste pootjes staan. Maar helaas zagik in plaats van een platte staart zoals bevers deze horen te hebben een ronde harige staart. Het bleken marmotten te zijn! haha Maar toch super schattig!

Verder ben ik nog naar Rue du Petit Champlain geweest een van de beroemdste straatjes in Quebec CIty en zeer sfeervol. In juli of augustus zou ik hier denk ik niet willen rondlopen maar nu was het er gezellig druk.

De Basilique Notre_Dame- de Qubec vond ik persoonlijk niet zo indrukwekkend en zeker niet zo mooi als die van Montreal...tja begin al een beetje verwend te raken merk ik..:)

Verder heb ik nog een bezoekje gebracht aan het parlementsgebouw met daarom een mooi stukje tuin. Hier bloeien echt overal tulpen! Super grappig! De parken en tuinen zijn overal wel echt erg mooi onderhouden en zien er vrolijk uit met allemaal verschillende kleuren tulpen.

De man in mijn hostel vertelde dat er in de avond om 21.00 uur straattheater zou zijn. Ik verwachtte eerlijk gezegd een mannetje op straat met een act. Toen ik er aan kwam en de gigantische rij zag bleek echter een heus festival te zijn! Het was super tof! Er was een soort doolhof gemaakt waar je doorheen kon lopen en waar op elk hoekje een nieuw stukje werd opgevoerd. Helaas wel in het Frans, maar de kostuums, make-up en expressie waren gelukkig ook al heel tof om te zien. Verder was er een gave dansvoorstelling te zien in een betonnen gebouw dat als een spiraal naar boven liep (denk een parkeergarage). Zo kon iedereen het vanaf een andere hoogte zien. Er zat ook veel acrobatiek in en het was erg mooi verlicht.
Even verder was er een hele kermis nagebouwd maar dan terug in de tijd met allemaal kleine acts. Ik vond het super! En hoewel ik niet alles kon verstaan heb ik me heel erg geamuseerd.

Zondag heb ik het rustig aangedaan. De pijn in mijn schouder en nek is naar mijn arm gezakt. De pijn is gelukkig wel wat minder geworden maar nog steeds wel aanwezig. Ik ben nog even langs alle leuke plekjes in de stad gelopen, heb mijn laatste foto’s gemaakt en heb toen alles ingepakt en me klaargemaakt voor de aankomende treinrit.

Bepakt en bezakt (met een grote hoeveelheid eten;)) ben ik richting het treinstation gelopen. Zelfs het treinstration is een super mooi gebouw.. Daar werden we met taxi’s naar een ander treinstation gebracht waar we onze bagage moesten inchecken en waar we nog een uurtje moesten wachten voordat de trein zou komen.

De treinrit duurt 19 uur! Iets wat we in ons kikkerlandje absoluut niet gewend zijn. In het begin had ik wat moeite met slapen, maar nu de nacht voorbij is gaat het prima. Je kan lekker wat rondlopen, lezen en het uitzicht is mooi. Ze hangen boven je stoel een briefje met je bestemming en dat doen ze waarschijnlijk zodat ze kunnen controleren dat je niet verder reist dan dat je betaald hebt, maar voor reizigers die er in kleinere plaastjes uit moeten is het super handig want zij krijgen vijf minuten van tevoren een waarschuwing van het personeel...:). Zeker fijn als je er midden in de nacht ergens uit moet.

Ik vond de steden die ik tot nu toe gezien heb erg mooi, en dan in het bijzonder Quebec City maar ik verheug me nu ook wel om wat meer de natuur in te gaan en dit uitzicht ziet er veelbelovend uit..:)

Nog 8 uurtjes en dan kom ik in Halifax aan... ik ben benieuwd!:)

Lieve groetjes en kusjes Milka
p.s. in Halifax is het maar 5 uur vroeger dan in Nederland.





  • 03 Juni 2014 - 21:57

    Adriana:

    Ohh ook mooi op naar de natuur! VEEEEL fotoplezier en dan nu echt wildlife Canada!

  • 05 Juni 2014 - 13:42

    Erica:

    Ow spannend...nu op zoek naar echte bevers hihi
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 57858

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: