Surfers Paradise en Brisbane.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Surfers Paradise en Brisbane.. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise en Brisbane..

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

04 April 2012 | Australië, Brisbane

Hey allemaal! Zoals beloofd weer een nieuwe blog! Ik loop een klein beetje achter aangezien ik alweer terug ben van Fraser Island! Die blog zal in een paar dagen verschijnen maar ik ga eerst naar een verlaten eiland! Woop woop!



Eigenlijk wilde ik helemaal niet weg uit Byron Bay, maar mijn trip ging verder en het was tijd voor een nieuw avontuur. Vanuit Byron Bay splitste iedereen zich weer op en ik ging op weg naar surfers paradise. Ondanks de naam het wel doet vermoeden is dit geen goede plek om te surfen en een paradijs is het eigenlijk ook niet echt in vergelijking met andere plekjes. Ow wat klinkt dat verwend…het is wel mooi hoor! Maar het staat vooral bekend om de feestjes. Nu was het zo dat ik na een week Byron Bay wel wat rust kon gebruiken en heb ik mijn twee nachtjes in Surfers Paradise gebruikt om lekker te relaxen en te ontspannen. Dus de hele dag lekker naar het strand, wat shoppen en in de avond lekker wat lezen. Oftewel twee heerlijke dagen!

Na surfers paradise had ik een stop in Brisbane. Toen ik op mijn Grey Hound bus zat te wachten kwam ik heel toevallig Janneke tegen, een oud klasgenootjes van me van Social Work. Ik wist wel dat ze in OZ was maar we hadden niet afgesproken. Zij besloot om hetzelfde hostel te boeken en zo kwamen we gezellig op een kamer. We hadden niet echt super veel tijd dus verkende in een paar uurtjes een beetje de stad en gingen pizza eten. Uiteindelijk besloten om maar gewoon lekker binnen te blijven en niet meer uit te gaan, bleek er toen een feestje in onze kamer te ontstaan (laatste avond kamergenoot). Ja, dan kan je niet anders dan meefeesten he!

Na een gezellig nachtje in Brisbane pakte ik de bus naar Noosa, waar ik momenteel nog ben. Noosa is een heel leuk stadje met een mooi strand en een heel mooi National Park. Je kan hier ook wilde koala’s spotten. Het hostel waarin ik hier verblijf is denk ik een van de mooiste en schoonste hostels waar ik tot nu toe in ben geweest. Het is een strandhuis met een gezellige bar beneden en een veranda met lekkere banken. Leuke kamergenootjes doet natuurlijk ook veel en ik had geluk. De eerste dag hebben we lekker op het strand gelegen en boodschappen gedaan. En de tweede dag zijn we van ons hostel naar Hell’s gate gelopen, een mooie tocht langs de kust met mooie uitzichten en kans op dolfijnen, koala’s en schildpadden en natuurlijk zagen we ……niets:) maarja dat heb je met wilde dieren he..

Vandaag ben ik naar de Australian Zoo geweest. Dat is de beroemde dierentuin van Crocodile hunter Steve Erwin. Je kon olifanten voeren, koala’s en kangaroe’s aaien en er was een vogel en krokodillenshow. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik best al een beetje verwend ben met wilde koala’s en kangaroe’s van heel dichtbij dat het me daarom wat minder deed, maarja ze knuffelen is natuurlijk wel heel erg leuk:)
Morgen vertrek ik naar Rainbow Beach en op 1 april ga ik voor drie dagen en twee nachten naar Fraser Island. Woooohoooo!

Hug Milka

  • 05 April 2012 - 16:13

    Sandra Gruisen:

    Het is maar goed dat je het nu allemaal opschrijft, want als je dit na 4 maanden moet doen, ben je volgens mij zeker de helft aan leuke details vergeten ;) Veel plezier op het onbewoonde eiland

  • 06 April 2012 - 06:34

    Inge:

    Haha Milka, verwend door al heet moois wat je tot nu toe al hebt gezien.. Klinkt goed! xxx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 57812

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: