Byron Bay baby! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Byron Bay baby! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Byron Bay baby!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

24 Maart 2012 | Australië, Byron Bay

Hellow allemaal!

Ik zit alweer bijna een week in Byron Bay dus het is tijd voor een nieuwe blog! Best lastig als buiten het zonnetje lekker schijnt en het strand op 2 minuten afstand ligt:)hihi

Maar laat ik bij het begin beginnen...
Op zondag verlieten ik en een paar mensen die ik in Spot X had leren kennen het surfcamp en gingen we op weg naar Byron Bay. Byron Bay is een plaats waarvan iedereen zegt dat het helemaal super is en dat je daar echt heen moet! En zo besloot ik om maar lekker een week te blijven en te relaxen...haha relaxen??..:)

Toen we aankwamen bij de busstop rond een uur of 23.00 was er geen shuttle.. Ze waren blijkbaar al weggreden. Na een belletje beloofden ze er binnen 20 minuten te zijn. Na twee uur zijn we maar gaan lopen.. Geen idee waar we waren en geen verlichting langs de weg...tijd voor ons eerste avontuur in BB:)

Gelukkig werd het vanaf dat moment alleen maar beter. We verblijven in de Arts Factory, een hostel dat zelfs voor BB standaarden erg hipie-achtig is..en dat zegt genoeg!:) Vena, Cher en Joshua jullie moeten hier gaan wonen!:) Met gratis didgeridoo lessen, Bushtuckerwalk, Yoga lessen, drumlessen een eco tuin waarin je vrijwilligerswerk kan doen en ga zo maar door! Het is een prachtig hostel met heel veel bomen en planten, veel tipitenten, water dragons en hangmatten op de meest relaxte plaatsen. En het allertofste is dat er bijna elke avond wel live muziek is! En echt super goede muziek! Verder is Byron Bay erg gezellig om wat te gaan drinken! En is er een hele toffe open air bar tegenover ons hostel.

Op woensdag had ik een dagtrip naar Nimbin geboekt. Helemaal super! Een straat vol met winkels in regenboogkleuren geverfd en overal oude omatjes die 'cookies' verkopen! Daar is Amsterdam nog niets bij:)

Even een korte beschrijving voor de nieuwsgierige mensen onder ons!

Nimbin!
Tot 1973 was Nimbin een klein en rustig dorpje. Toen werd het Aquarius Festival georganiseerd, dit zorgde voor een toestroom van studenten, mensen met een alternatieve levensstijl, 'hippies' en andere feestgangers. Dit evenement trok de aandacht van de autoriteiten, de politie besloot een kijkje te nemen. Het duurde niet lang voor het algemeen bekend was dat veel van de ‘hippies’ frequent marihuana gebruikten. Veel van de festivalgangers besloten te blijven en vormden communes en andere soorten leefgroepen van verschillende groottes. Sommigen leefden vanuit een speciale filosofie of levensbeschouwing, maar velen ook niet. Vanaf toen trok het gebied veel schrijvers, artiesten, muzikanten, acteurs, milieu activisten, permacultuur enthousiastelingen, kleinschalige boeren en alternatievelingen.

Helaas hebben we niet altijd geluk gehad met het weer in Byron Bay! Er is veel regen gevallen maar nu is het gelukkig weer goed. Elke avond is er wel iets te doen in ons hostel of in de stad! Heel gezellig! Gisteren een spontaan feestje op de parkeerplaats, met muziek, dansende mensen en een heldere sterrenhemel! Wat wil je nog meer?! Als het weer het toelaat is de herhaling vanavond op het strand! Can't wait! Morgen is uit-check tijd maar ik wil nog niet!....

Bedankt voor al jullie leuke reacties! Super tof om ze allemaal te lezen!

Dikke knuffel aan iedereen! Millie

  • 24 Maart 2012 - 06:04

    Wiets:

    Ha die Milka,
    Leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. En wat gaat de tijd ongelofelijk snel. Wat geweldig dat je t zo naar je zin hebt. Ik hop dat je nog heel veel enjoy/moments hebt. Hier is de temperatuur nu ook rond 20 gr dus ook lentegevoel. Ik volg je groetjes xxx

  • 24 Maart 2012 - 09:01

    Diana:

    Hallo Milka,

    Klinkt inderdaad als een paradijs, ik geloof dat ik er ook wel zou passen, hihihi.
    Het weer is daar nu dus net als hier soms regen en soms zon. Maar deze week is het hier super weer geweest, het is nog nooit zo'n mooi weer geweest op mijn verjaardag.
    Hoorde van Aggie dat je aan de tel. super blij klinkt, en alles wilt meebeleven. Ik geef je groot gelijk, doe alles waar je van droomt( en durft). We volgen je trouw op facebook en hier je blog en beleven zo alles een klein beetje mee.
    Dikke knuffel Diana en Henk

  • 24 Maart 2012 - 14:14

    Inge:

    Heerlijk om te lezen hoe fijn je het naar je zin hebt! Heb je je vest al aangehad ;) xx

  • 25 Maart 2012 - 12:07

    Milka Adamczyk:

    Hey Wiets! Dankjewel voor je berichtje! Voor jou is het allemaal heel herkenbaar he?:) Ja Yoram heeft echt niet teveel gezegd het is helemaal super hier! Wow en wat is reizen verslavend...ik ben nu al over mijn volgende reis aan het brainstormen haha

    @ Diana en Henk, thanks! Wat fijn dat het thuis nu ook zo'n mooi weer is! Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad! Ja, ik ben echt super super happy hier! Prachtige dingen gezien, heel veel geleerd, zoveel toffe mensen leren kennen! Oftewel lekker in mijn velletje! :)

    @ Inge, ja!!! Ik laat hem altijd vol trots zien aan mijn travelmaatjes:)

  • 30 Maart 2012 - 08:12

    Bianca Vestjens:

    geweldig om al je verhalen te lezen,.. jaloerheidsfactor stijgt hier af en toe wel hoor, hihi

  • 02 April 2012 - 14:54

    Angelientje:

    Sluit me wel bij Bianca aan... heerlijk die spontane dingen, mis je zo in ons koude kikkerlandje met die heerlijk spontane mensen (wanneer het ons uitkomt) haha ach ja, alles went xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 57868

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: