Hectisch reisdagje naar Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Hectisch reisdagje naar Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Hectisch reisdagje naar Vietnam!

Door: Millie Vanillie

Blijf op de hoogte en volg Milka

21 Januari 2015 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Ik ben alweer een tijdje in Vietnam en heb zoveel meegemaakt dat het tijd is voor een nieuwe (of 2) blog..:)

Deze blog begint met mijn reis vanuit de Filipijnen.
Ik heb al veel vluchten meegemaakt en al veel lange reisdagen achter de rug maar nog nooit eentje meegemaakt als deze..

Vroeg in de ochtend verliet ik mijn hostel in Puerto Princesa om naar het vliegveld te gaan met een tricycle. Daar kwam ik natuurlijk (Milka style) veel te vroeg aan want het is een klein vliegveld. Maar dat is niet erg..ik ben altijd graag op tijd en zeker met reizen.
Mijn eerste vlucht naar Manila bleek echter een uur vertraagd.
Op zich geen probleem aangezien ik in Manila nog genoeg overstap tijd had.

Nu weet ik dat Manila verschillende vliegvelden heeft en mensen hadden me al gewaarschuwd dat er een kans was dat ik moest wisselen en dat deze niet direct naast elkaar liggen. Ik bekeek mijn ticket en het vliegveld van mijn aankomst en vertrek had precies dezelfde naam maar ik dacht play it safe en vraag het in de terminal aan de mensen van de vliegmaatschappij. Het antwoord was dat ik op het goede vliegveld was.. Ik ben daarvan uitgegaan en ben ergens lekker gaan lunchen en een boekje lezen. Toen twee uur later mijn vlucht nog steeds niet op het bord was verschenen, vond ik dat toch vreemd. Ik vroeg nogmaals of ik op het juiste vliegveld was, ditmaal aan de security. Hij begon ineens te stressen, no wrong terminal.. Oh no and flight is in 1,5 hours.. You have to take a taxi...it’s far far and with all the traffic. (Het feit dat twee dagen erna de paus in Manila aankwam hielp natuurlijk ook niet echt met het rustige verkeer..) Ik gefrustreerd natuurlijk zeker omdat ik gewoon genoeg tijd had gehad maar gewoon verkeerd geïnformeerd was. Maar goed, ik naar buiten gerend om een taxi aan te houden...en tja daar ging het fout. Taxi mannetje zag natuurlijk dat ik wanhopig was en maakte daar gebruik van hij kwam naar me toe en zei meteen hurry hurry. Toen ik instapte (mijn tas lag toen al in de auto) begon een andere taxichauffeur die netjes in de rij stond te wachten te schelden..en tja toen ging er wel al een lampje branden maar goed tijd om te wisselen was er niet dacht ik. Bovendien zag de belettering op de taxi er prima uit en gaf hij mij een gelamineerd kaartje in handen met de prijzen. Ik wist wel dat het erg veel was, maar ik was zo gestrest en bezig met mijn vlucht in mijn hoofd dat ik ben gaan pinnen en betaald heb.. Niet echt bewust van hoeveel ik hem nu precies had gegeven...dat kwam later pas binnen. Hij vroeg me uiteindelijk 45 euro!!! voor een ritje van nog geen half uur..(Hihi je en ik weet dat dat in NL vrij normaal zou zijn, maar voor de Filipijnen is het gewoon afzetterij).

Mijn briefje zei terminal 2, maar de man van de security op het vliegveld zei dat vanaf terminal 2 alleen maar Philippine airlines vluchten vertrokken en geen Vietnam Airways.. Ik wilde ondanks zijn advies toch mijn papiertje volgen maar toen ook mijn taxichauffeur zei dat terminal 2 alleen maar voor binnenlandse vluchten was en ik bij terminal 1 moest zijn heb ik dat maar gevolgd.

Eenmaal aangekomen bij terminal 1, je kan het al raden, bleek dit de verkeerde terminal te zijn. Maar bij aankomst zag ik alleen Philippine airlines en nergens Vietnam haha...de moed zonk me in de schoenen.. Mijn vlucht vertrok toch echt van terminal 2..maar wat blijkt mijn Vietnam Airways vlucht was veranderd in een Philippine airlines vlucht...vandaar de verwarring.. Tja dat helpt natuurlijk niet echt.. Gelukkig bracht een hele vriendelijke taxichauffeur me naar de goede terminal weer 20 minuten verderop...en hij vroeg 2.50 euro! Tja dat is dus het verschil *zucht*. Omdat ik zo blij met hem was dat hij me op tijd bij de goede terminal had afgezet gaf ik hem al mijn laatste pesos en blij dat hij ermee was. Kijk zo kan het ook!..:) Ik rennen over het vliegveld..overal bleven ze me maar zeggen hoe weinig tijd ik had...tja dat wist ik echt wel daarom was ik ook aan het rennen. En bah ik haat te laat komen... Kom ik aan bij de gate... heeft mijn vlucht vertraging.. *zucht* haha. Had dus helemaal niet hoeven rennen..
Aan de ene kant blij dat ik mijn vlucht had gehaald en dat geld had bespaard..aan de andere kant super gefrustreerd door mijn veel te dure aso taxiritje..

Maar goed toen was het tijd voor mijn vlucht naar Ho Chi Minh. Ik had daar een stop-over en vanuit HCM zou ik dan naar Hanoi vliegen. In Ho Chi Minh zou ik mijn visum moeten regelen en hoewel ik eigenlijk genoeg tijd had ingepland hiervoor werd het door de vertraging wel krapjes. En ja hoor toen duurde het ook nog een uur voordat ik mijn visum had.. Dus wederom werd het rennen voer het vliegveld. Ik moest ook telkens voor elke vlucht mijn bagage opnieuw ophalen en opnieuw inchecken...dat kost ook veel tijd. Kom ik gestrest aan bij de gate...wat blijkt? Weer vertraging hahaha! Waaaah wat een dag!
Ik had mijn hotel op de hoogte gebracht, maar mijn shuttle mannetje was al onderweg en moest op het vliegveld een uur op me wachten...gelukkig was hij heel vriendelijk en was het geen probleem! Veertien uur en veel gestress verder was ik eindelijk in Hanoi! En ik had de dorm voor mezelf...toch nog een pluspuntje haha.

Vanaf nu kan het verkennen beginnen!

xxx millie

  • 21 Januari 2015 - 18:52

    Diana:

    Wat een reis! Maar gelukkig is alles goed gekomen. Dikke kus, Diana en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Azie!

Borneo, Filipijnen en Vietnam!

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2015

Dalat en Mui Ne!

06 Februari 2015

Hue en Hoi An!

21 Januari 2015

Sa Pa, Halong Bay en meneer Ho Ch Minh!

21 Januari 2015

Hanoi verkennen!

21 Januari 2015

Hectisch reisdagje naar Vietnam!
Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 57768

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: