Lake Louise, Canada day en Moosetrip to Vancouver! - Reisverslag uit Banff, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Lake Louise, Canada day en Moosetrip to Vancouver! - Reisverslag uit Banff, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Lake Louise, Canada day en Moosetrip to Vancouver!

Door: Millie Vanillie

Blijf op de hoogte en volg Milka

09 Juli 2014 | Canada, Banff

Heeey allemaal!

We gaan helemaal terug naar Banff! De laatste twee dagen in Banff waren super!
Ik heb aardig wat gewandeld in Banff maar absoluut een van de en misschien zelfs wel DE mooiste hike was die in Lake Louise. Lake Louise is erg beroemd vanwege haar schoonheid. De dag dat ik Lake Louise zag was het bewolkt en kwamen de kleuren niet goed tot zijn recht. Ik besloot daarom Lake Louise nog een keer te bezoeken als dagtrip waarbij je 7 uur vrije tijd hebt om bijvoorbeeld te gaan wandelen.

Toen we aankwamen bij Lake Louise was het wat bewolkt en aangezien de hike toch wel wat uurtjes in beslag zou nemen en ik niet mijn shuttle wilde missen besloot ik maar meteen aan de hike te beginnen. Er zijn een aantal beroemde hikes bij Lake Louise waaronder de teahouse hike en de beehives. Tijdens het wandelen leerde ik een groepje van drie hele leuke meiden uit Canada kennen. Ik besloot me bij hen te voegen en dat bleek een goede keus want het werd een super leuke dag. Samen wandelden we naar the teahouse wat naast lake Agnes ligt. Het is een prachtig spiegelmeer wat naast de besneeuwde bergen ligt. Het is een mooi rustig plekje...en een mooie belonin voor je wandeling. Daarna wandelde we verder naar de big beehive. Een super coole wandeling verder de berg op! Het is moeilijk om het in woorden te beschrijven maar de foto’s van die wandeling zeggen alles.. We waren omringt door bergen, een prachtig meer aan onze zijde en we moesten zelfs een stuk door de sneeuw wandelen. Prachtig!!! Toen we bovenaan de top kwamen hadden we een super uitzicht over lake Louise. Grappig om te zien hoe de kleur van bovenaf zo anders is als dat je het van beneden ziet.. Dit uitzicht was zo’n uitzicht dat als je het op de foto’s terugziet het gephotosopped lijkt...maar dat is absoluut niet waar. De kleuren van de meren in de Rockies zijn onbeschrijfelijk mooi! De kleur wordt bepaad door slip dat wordt meegenomen van de bergen het meer in. Het zijn glacier lakes wat betekent dat overdag meer sneeuw smelt in de zon er dus meer van dat slip in het water komt. De kleur van de meren verandert dus ook nog gedurende de dag. Bovenop de big beehive hadden we lunch, een van de coolste lunchplekken die ik ooit heb gehad! En wat smaakte dat eten lekker na die klim!:) Daarna wandelde we terug via een stuk van de Plain of 6 glaciers en daarna vanaf de achterkant van het meer langs lake Louise terug naar de shuttle. Het was een hele mooie dag met zeer leuk gezelschap! Heel blij dat ik het heb gedaan!

De dag erna was het Canada day! Canaday day is de nationale feestdag in Canada en wordt elk jaar op 1 juli gevierd. Banff was een erg toffe plek om Canada day mee te maken. Er waren optredens in het park, er was een gezellige markt, veel spellen voor kinderen, er was een grote verjaardagscake en er was een parade waarbij je al uren van tevoren een plekje moest veroveren haha.. De parade was een grappig ervaring! Het zijn vooral lokale bedrijven die in de parade meelopen, maar ook de burgemeester, mensen in berggeit pakken en bizonpakken en marching bands. Het was een leuke ervaring en een leuk gezicht alle mensen in rood/witte kleding en met Canada vlaggetjes! In de avond was er vuurwerk in het park. Het vuurwerk was echt te gek! Ik heb nog nooit in mijn leven zo mooi vuurwerk gezien.. Een mooie afsluiting van een prachtig verblijf in Banff! De Rockies rock!!!

De volgende dag was het tijd voor mijn eerste Moose adventure. Moose Adventure is een bedrijf dat rondreizen door Canada verzorgt voor voornamelijk jongeren. Omdat ik als ik reis heel erg gesteld ben op mijn vrijheid en eigen planning was ik een beetje huiverig om deze bus te nemen.. Je wordt op gehaald bij je hostel, onderweg stop je op allemaal mooie plekjes voor foto’s, lunch en soms een wandeling en dan wordt je weer bij je hostel afgezet.
Ik was een beetje bang voor een party bus met alleen maar 18 jarige zuipende kids..;) Dat wil niet zeggen dat ik niet graag uitga of een biertje drink maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.
Maar niets was minder waar haha.. We hadden een klein groepje maar een zeer gemixt gezelschap van 60 tot 19. We hadden een erg leuke gids en met het kleine groepje voelde het bijna als een privetaxi. Onderweg maakten we een prachtige wandeling rondom Emmerald lake en namen we een verfrissende duik in een ander meer. De eerste nacht hadden we een opvernachting in Kelowna aangezien de rit van Banff naar Vancouver zeer lang is. In het meer bij Kelowna beweren ze dat het broertje of neefje van Nessie woont. Omdat we er maar een nachtje hadden was er alleen tijd voor een biertje en een mooie wandeling langs de haven. De dag erna vertrokken we richting Vancouver maar onderweg maakten we een stop voor stand up paddle boarding. Super leuk!!! En een heerlijk verfrissende afwisseling van de hele dag in de bus. Canada is groter dan Europa! Aangezien ik de rit van Oost naar West Canada doe, kunnen jullie je voorstellen dat ik aardig wat km afleg. Natuurlijk kan je wel vliegen en dat scheelt tijd en waarschijnlijk zelfs geld maar ik geef toch de voorkeur aan bussen, treinen en evt boten. Je ziet dan zoveel meer!
In de avond kwamen we aan in Vancouver! Woohoo Vancouver!

Meer over Vancouver in mijn volgende blog..:)

xxxxxx van kleine Millie in het grote Canada!




















  • 09 Juli 2014 - 09:37

    Diana:

    Hallo dapper, ondernemend meisje,

    Wat schrijf je leuke blogs, het is net of ik stiekem op je schouder alles meemaakt, ik zie het gewoon voor me.
    En ik zou ook ook voor de bus kiezen ipv het vliegtuig, zo beleef je het land veel meer.
    Hier regent het al 2 dagen pijpestelen, en het is koud, net of de herfst al weer begonnen is.
    Nog heel veel ervaringen en mooie dingen wenzen we je ,
    Groetjes Diana en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 57780

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: