Halifax! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Halifax! - Reisverslag uit Halifax, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Halifax!

Door: Millie

Blijf op de hoogte en volg Milka

06 Juni 2014 | Canada, Halifax

Mijn blog uit Halifax!

De lange treinrit richting Halifax en het dragen van mijn rugzak had mijn schouder, arm en nek geen goed gedaan. De pijn was zo erg dat ik besloten had een dokter op te zoeken. In de straat van mijn hostel lag een chiropracter. Na onderzoek op internet naar verschillende dokters, ostheopaten en chiropracters was ik zo klaar met de pijn dat ik rechtstreekt naar de chirporacter ben gelopen.

Dat bleek achteraf een goede keus, ik had super veel geluk en kon meteen blijven.. en de timing kon niet beter want daar aangekomen was de pijn echt heel erg. De receptioniste en de chiropracter waren super lief voor me. Na een kort onderzoek was het al gelijk duidelijk, er zat een zenuw bekneld in mijn nek. Hier kwam alle pijn in zowel mijn schouder en arm vandaan.
Voor de eerste keer werd ik gekraakt, toch wel spannend maar ze praatte me er super lief doorheen. Het doet geen pijn maar door het geluid gaat er toch wel een rilling door je lijf. Maar goed ik was al super blij dat ze me konden helpen. Na de eerste behandeling voelde ik al gelijk wat meer ruimte in mijn nek. Er werden ook meteen afspraken voor de twee dagen erna gepland. Naast het kraken kreeg ik ook lasertherapie om de pijn te verzachten.
Dankzij een super lieve en goede verzorging door de chiropracter gaat het nu weer een stuk beter met me! Ik doe netjes mijn oefeningen, blijf koelen, let op de manier waarop ik slaap en doe het rustig aan met bijvoorbeeld dingen tillen en dergelijke.

Ik heb hierdoor wel geleerd beter naar mijn lichaam te luisteren! Vanaf de eerste tinteling in mijn arm dacht ik al dat er iets met mijn zenuw aan de hand was, maar heb er toch te lang mee rond gelopen. Het is nog niet zoals het moet zijn maar zeker op de goede weg!

Waarschijnlijk vanwege de pijn, het slechte slapen, het slechte weer en de midden op de dag geplande afspraken was ik niet super dol op Halifax..
Tot gisteren, toen de pijn wat minder was geworden besloot ik dat ik Halifax toch nog een eerlijke kans wilde geven:)..

Halifax ligt in Nova Scotia (New schotland). De mensen hier zijn erg vriendelijk en het is een leuke stad met veel geschiedenis. Ook was ik erg verrast dat op plekken waar een stoplichten waren de auto’s netjes voor voetgangers stoppen. Later hoorde ik van de receptioniste bij de Chiropracter dat er juist heel veel dodelijke slachtoffes zijn gevallen onder de voetgangers het afgelopen jaar en dat de auto’s daarom nu mensen voor laten..:) Oftewel goed blijven opletten haha! De mensen zijn hier verder erg onder de indruk van de shooting in Moncton (hier niet super ver vandaan).. Gelukkig is de verdachte inmiddeld opgepakt.

Gisteren hebben ik en mijn kamergenootje de ferry genomen naar de overkant en zijn we naar Fishermans Cove geweest. Een heel klein maar zeer schattig vissersdorpje. Het zonnetje scheen dus dat was heerlijk en de mensen in de winkeltjes super vriendelijk. Toen we de ferry terugpakte naar Halifax heb ik Poutine geprobeerd. Het is een typisch Canadees gerecht met frietjes, jus en kaas. Ik heb de vegetarische gekocht maar vond het echt niet lekker. Maarja ik heb het ten minste een keer geprobeerd.

Vandaag ben ik naar het Martime museum geweest en omdat het maandag Ocean Day is was het gratis en was er vanalles te doen. Het museum gaat over de scheepvaart in Halifax.
Twee verhalen vond ik in het bijzonder erg interessant zo heeft Halifax een belangrijke rol gespeeld na het zinken van de Titanic. Halifax heeft boten gestuurd om slachtoffers op te halen, en daarna lichamen te bergen. De meeste mensen werden op zee begraven, maar er liggen ook veel slachtoffers op de begraafplaatsen in Halifax. Er was een mooie tentoonstelling over de Titanic in het museum.

In 2017 werd de stad Halifax verwoest door een ontploffing van de Mont Blanc (The Halifax Explosion). Dit Franse vrachtschip vol explosieven kwam in aanvaring met het Noorse schip Imo. Door deze ramp raakten ongeveer 9000 gewond en waren er 2000 dodelijke slachtoffers. Ik vond ook deze tentoonstelling erg interessant.

Morgen vertrek ik naar Digby. Een plek waar veel verschillende soorten walvissen voorkomen. Ik verheug me hier enorm op! Tijd voor some Wilflife!

xxx Millie



  • 06 Juni 2014 - 23:17

    Angelina:

    Heey lieverd

    Wat heb jeje huiswerk goed gemaakt, alles onthouden van de museums en tentoonstellingen, complimentje hihi.... Wederom fijn om mee te lezen en ons ook even op andere gedachten te brengen, lovely!!
    Heeeeel fijn dat je nu minder lichamelijke klachten hebt!!
    Een hele goede reis weer morgen en zoals altijd genieten!!
    Doe de groetjes aan de walvissen en de rest van het wild life :-)
    Liefs Angelientje

  • 06 Juni 2014 - 23:57

    Milka Adamczyk:

    haha ja goed he Ang! Ik ga gewoon naar museums! Uit mezelf..:) De ene valt zwaar tegen en de ander is juist super leuk! Deze vond ik wel interessant:)
    Thanks! Succes met het warme weer in Hollandia en fijn weekend! xx

  • 06 Juni 2014 - 23:58

    Wietske:

    Ik vroeg me al af of die schietpartij niet bij jou in de buurt was. Dus niet zover vandaan. Gelukkig dat hij gepakt is .Hoop dat je veel walvissen ziet de komende dagen een ezel voor je rugzak een heerlijke gezonde maaltijd een lekker bed ontspannen nek lieve mensen om je heen en veel plezier ! XXX

  • 07 Juni 2014 - 00:10

    Milka Adamczyk:

    Ja Moncton is vrij dichtbij hier. Ben er met de trein nog gestopt. Een kamergenootje had een vriend vaan haar daar afgezet en toen ze Moncton wilde verlaten zag ze overal politie en paniek. Best heftig..
    Haha dankje ! Dat hoop ik ook allemaal!:) Gezonde maaltijden heb ik trouwens wel...eet hier gezonder dan thuis. Veel groente en fruit!:)

  • 07 Juni 2014 - 00:11

    Milka Adamczyk:

    Ja Moncton is vrij dichtbij hier. Ben er met de trein nog gestopt. Een kamergenootje had een vriend vaan haar daar afgezet en toen ze Moncton wilde verlaten zag ze overal politie en paniek. Best heftig.. Je merkt dat iedereen hier er erg door ontdaan is.. Volgens de receptioniste zijn er in Halifax ook veel shootings (haha altijd leuk om te horen als je ergens op vakantie bent..;) maar zijn dat nooit random mensen, maar meestal afrekeningen..
    Haha dankje ! Dat hoop ik ook allemaal!:) Gezonde maaltijden heb ik trouwens wel...eet hier gezonder dan thuis. Veel groente en fruit!:)

  • 07 Juni 2014 - 03:04

    Milka Adamczyk:

    ow er ging iets mis met de berichtjes geloof ik..:) sorry!

  • 07 Juni 2014 - 08:48

    Aggie:

    Hee Milka,
    Ik hoop dat je steeds minder pijn hebt en dat het nu snel over is.
    En ik hoop natuurlijk dat je veel walvissen gaat zien.
    Walvissen zijn zo speciaal!!!
    Jij bent onze zeer speciale reiziger.xxx
    Geniet maar lekker!!!

  • 07 Juni 2014 - 10:23

    Diana:

    Hallo Milka,
    Gelukkig dat het toch niet zo dichtbij was, die schietpartij! En wat fijn dat de pijn steeds minder word, Henk en ik leven erg met je mee. Dat visserplaatsje lijkt me erg bijzonder. Hier is het vandaag erg warm, zo'n 32 graden wordt het vanmiddag. Lieve groetjes van Henk en mij, xxx

  • 09 Juni 2014 - 13:43

    Monique (Eindhoven):

    Hoi lieve Milka,
    succes met je op reis zijn en GOED van je dat je dingen leert: naar je eigen lichaam luisteren!!!! Wijze les op een mooie reis, hoewel knap lastig dat je het NU moet leren....
    Ik hoop dat het snel over gaat en weet je, je hebt van die hele fijne groene baind aid pleisters is USA en daarom denk ik ook in Canada. Ze ruiken enorm naar mentol maar verlichten nek- en schouderpijn heel fijn en snel........Ik gebruikte ze daar ook regelmatig....(Heb dus ook geleerd dat je naar je lichaam omet luisteren EN als je niet goed geluisterd hebt hoe je het kunt helpen om de pijn te verzachten...!!!) Liefs, Have fun in Digby!!!! (wij waren er vorig jaar!!! blijft grappig, heb je al "Lobstu" (lobster) gezien/gegeten/geroken???? in salade, soep of gekookt? Of nog vers rondzwemmend in het aquarium van een restaurant of keetje langs de straat?

  • 11 Juni 2014 - 01:51

    Milka Adamczyk:

    Thanks voor de tip! Ja ik ben nu een stuk voorzichtiger..:) Heb nog een paar maanden te gaan..;) Ofja eigenlijk nog een heel leven dus moet er wel goed voor zorgen..

    Nee ik eet geen vlees of vis. Ze proberen me ook steeds de Scallops aan te smeren haha.. Maar het is absoluut wel hun handelsmerk hier....allemaal visrestaurants hier. Ik vind Digby super leuk!

  • 03 Januari 2015 - 22:39

    Marjo Uit Doenrade:

    Hee lieve Milka! Net n leuk verslag van Cher ontvangen.
    Meid wat maak je allemaal mee, knap van je!
    Heb ik je toch gevonden op internet, fijn!
    Zeg, hou je taai en nog heel veel plezier! Warme groetjes!
    Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 851
Totaal aantal bezoekers 57783

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: