Toronto Island, CN Tower en Montreal! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Toronto Island, CN Tower en Montreal! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Toronto Island, CN Tower en Montreal!

Door: Millie

Blijf op de hoogte en volg Milka

24 Mei 2014 | Canada, Montréal

Hallo allemaal!

Gisteren heb ik genoten van mijn laatste dag Toronto! Het weer was super mooi en daarom ben ik met de boot naar Toronto Island geweest. Heerlijke grasvelden, mooi water (Lake Ontario) en mooie bloemen! Lekker om even uit de drukte van de stad te ontsnappen.

Al dagen was ik aan het twijfelen over een bezoekje aan de CN Tower. De gedachte veranderde steeds van oh maar dit is de hoogste in de wereld en nu kan het naar boh het is toch best veel geld om op een toren te staan.. Maar aangezien ik de dag ervoor met iemand had gesproken die het helemaal te gek vond en het mooie weer ook nog eens perfect was voor het uitzicht besloot ik om er toch maar gewoon voor te gaan. Je krijgt ten slotte niet elke dag die kans.

Het coole aan de experience is dat je in ongeveer een minuut in een van de snelste liften ter wereld, die van voren van glas is gemaakt naar boven gaat. Dat geeft een gaaf gevoel! De rest vond ik eerlijk gezegd wat saai. Bovenin de toren vond ik het jammer dat de glazen ramen waardoor je kon kijken zo klein waren waardoor je beeld steeds verstoord werd door de rand van het volgende raam en de glazen vloer vond ik ook wat tegenvallen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk... De mensen om me heen vonden het allemaal te gek..:)

Vandaag ben ik met de bus van Toronto naar Montreal gereden. De rit duurde ongeveer 7 uur en was zonder tussenstops. Ondanks dat ik een uur van tevoren al was vertrokken naar de coachterminal kwam ik nog bijna te laat omdat iemand me de verkeerde richting had opgestuurd. Maar we hadden het gehaald!

Eenmaal aangekomen in Montreal werd het tijd om mijn hostel te gaan zoeken. Na 1 uur en 40 minuten rondlopen met mijn backpack had ik hem gevonden!:) Yaaaay! Eindelijk relaxen.. Ik ben KO maar ik ben aangekomen. Wel grappig dat ik hier in Canada nog wel vrij veel opval als ik rondloop met mijn backpack (waarschijnlijk omdat hij groter is dan dat ik zelf ben).. In Australie reist iedereen met een backpack maar hier heerst meer de koffercultuur.. Maar geen koffer voor mij.. ik en mij backpack zijn onafscheidelijk..:) En...mijn armspieren komen weer langzaam terug woohoo.. Helaas willen mijn voeten nog niet helemaal meewerken en heb ik nu ook blaren onder mijn voeten...maarja dat komt wel weer goed.

Morgen lekker Montreal verkennen! Volgens mij is het een hele interessante en stoere stad! Ik ben benieuwd! Ik heb sowieso al leuke kamergenoten uit Vancouver dus dat komt wel goed! Bovendien is Montreal de thuisbasis van Cirque du Soleil..zou wel heel gaaf zijn als ik nog naar een show zou kunnen gaan hier.. Morgen eens even gaan rondkijken en vragen.

Heel veel lieve groetjes voor NL:)
xxxx Millie



  • 24 Mei 2014 - 09:21

    Aggie:

    Hee lieve millie,
    Het avontuur is weer in volle gang.
    Het is erg fijn dat je ons zo goed op de hoogte blijft houden.
    Geniet van Montreal en we hopen dat het snel beter gaat
    met je voeten.
    Heel vee liefs Cher en Aggie xxx

  • 24 Mei 2014 - 10:08

    Noukie:

    Haaa mil! ik heb al je verslagen gelezen en volgens mij zit je al goed in de flow!! Superleuk, het begint bij mij al helemaal te kriebelen door je verhaaltjes hihi!! Veel plezier vandaag. Dikke kus

  • 24 Mei 2014 - 13:38

    Moni:

    Hey Milka,

    Genieten weer van jouw verhalen!! Hoe gaat het met de franse taal? Ze zullen daar toch ook wel engels spreken?
    Blijf veel schrijven...wij volgen je op jouw reis!!
    Veel plezier en...blijf opletten!
    Xx Henk en Moni

  • 24 Mei 2014 - 20:26

    Diana:

    Lieve Milka,

    Je beleeft weer fijne avonturen, sommige iets minder fijn, maar toch onvergetelijk!

    Groetjes Diana

  • 26 Mei 2014 - 07:12

    Marlies Frissen:

    die blaren toch, ligt het aan jouw fijngevoelige huidje of heb je niet de juiste schoentjes aan? Go with the flow and enjoy :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 57784

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: