Les...theme party... en Helihike! Cool cool! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Les...theme party... en Helihike! Cool cool! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Les...theme party... en Helihike! Cool cool!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

23 Mei 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo lieverds!

Om van het Noord Eiland naar het Zuid Eiland te komen moet je een ferry nemen vanuit Wellington naar Picton! Het zou een lange dag worden dus er vertrokken in het donker, vroeg in de morgen.

De tocht op de boot was absoluut prachtig! En we hadden geluk want een groep dolfijnen zwom een stukje met de boot mee!

Na een lange maar wel mooie busrit kwamen we aan in Kaiteriteri. Vanuit Kaiteriteri kon je naar Abel Tasman Park gaan. Helaas waren de opties voor mij niet optimaal (budget, weer en tijd) en ben niet kunnen gaan! Maar dit is naast de Tongarirocrossing absoluut een reden om te terug te komen naar NZ! Kaiteriteri zelf was ook erg mooi! Vlak naast het hostel lag een mooie baai waar we de zonsondergang konden bekijken!

Na Kaiteriteri reden we naar Westport, waar ik niet zo gek veel heb meegemaakt, een dag om even bij te komen van alle indrukken.

De volgende dag was het tijd voor Lake Mahinapua. De legandarische kiwi experience feestavond! Op weg ernaar toe maakten we een prachtige wandeling langs de kustlijn en zagen we de zonsondergang en zeehonden! Heel erg schattig!

In Lake Mahinapua verbleven we in een hostel dat wordt gerunt door een 86 jaar oude man. Om de dag of in de zomer zelfs elke dag komt er een kiwiexperience bus! Zijn naam is Les en hij kookt steak voor iedereen! Naast het hostel (ofja meer een bunker:)) ligt ook een pub! En elke avond is er een themafeestje! Elke avond wordt er een foto gemaakt en deze hangen allemaal aan de muur! Jarenlang themafeestjes geeft veel leuke en interessante foto's! Ons thema was tight and bright! Voordat we in ons hostel aankwamen brachten we een bezoekje aan een tweedehandswinkel en een warenhuis om de outfit bij elkaar te shoppt! Helemaal super om te zien waar iedereen mee kwam! Iedereen zag er super (belachelijk) uit! Het werd een super gezellige en toffe avond!

De volgende dag vertrokken we vroeg met een bus vol katers naar Franz Josef! Een van mijn favoriete plaatsjes! Het was tijd voor de helihike! Hier was ik al dagen op aan het wachten! In Franz Josef is een glacier en deze wordt omringt door het regenwoud heeeeel bijzonder! Omdat de glacier aan het smelten is, is het niet meer mogelijk om de glacier op te gaan zonder helicopter!

We kwamen aan in Franz Josef en konden meteen doorlopen naar de hike. Het was gelukkig prachtig weer! Het zonnetje scheen en er was geen wolk aan de lucht! We kregen speciale warme en waterdichte kleding en schoenen aan en we kregen een korte briefing. Helemaal super!!! Ik had nog nooit in een helicopter gezeten dus dat alleen al was voor mij helemaal te gek! We werden naar de glascier gevlogen en daar aangekomen moesten we ijzers onder onze schoenen binden. Een drie-uur durende hike bracht ons door ijsgrotten en dunne spleten. Helemaal te gek! Het ijs ziet er prachtig uit en is op sommige plekken zelf fel blauw! Het water kan je gewoon drinken en het ijs eten! Toen we de mogelijkheid kregen om ons hoofd in het water te steken moest ik dat natuurlijk even proberen...maar wat deed dat pijn haha! Brrrr veels te koud! Het was heel surreal om op een glacier te staan en worden omringt door regenwoud i.p.v. sneeuw. Wooow! Dit was zeker een van de vetste dingen die ik ooit heb gedaan!

Ik had gelukkig nog wat meer tijd in Franz Josef. De volgende dag ging ik Kayakken op een prachtig reflectiemeer en met snowy mountain uitzicht! Helemaal super! We gingen ook een stukje door het regenwoud, waar je te voet niet eens kan komen. Heel bijzonder! De dag erna maakte ik een hele mooie vijf uur durende wandeling naar de Glacier! Dis is het NZ waarvoor ik ben gekomen! De prachtige reflectie meren, de prachtige bergen de velden! Woooow! Ik ben super super happy!!!

Veeel liefs Milka

  • 24 Mei 2012 - 06:42

    Diana:

    Hallo meisje, helikopter is echt cool he, ik heb ook een keertje gevlogen. Niet boven zo'n spectaculair uitzicht, maar toch , het vliegen vond ik geweldig.
    Ik geniet ook heel erg van je foto's, prachtige foto's gewoon! En jij kijkt op elke foto gewoon zo gelukkig, daar word ik blij van. Geniet maar lekker, en tot over 6 weken! Dikke knuffel

  • 25 Mei 2012 - 00:24

    Milka Adamczyk:

    Dankjewel voor je lieve berichtjes Diana! Ik ben ook echt gelukkig hier! De beste keuze die ik ooit in mijn leven heb gemaakt! Lekker reizen, ontdekken en genieten!

  • 25 Mei 2012 - 00:38

    Remomaalie:

    Wat heerlijk dat we via jou mogen meegenieten van al het moois daar zo ver weg.Prachtig. We wensen je nog heel veel moois en een hele mooie tijd! Veel liefs uit Brazilië, X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 57786

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: