Townsville, Magnetic Island, Mission Beach Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Townsville, Magnetic Island, Mission Beach Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Townsville, Magnetic Island, Mission Beach Cairns!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

21 April 2012 | Australië, Cairns

Wow mijn laatste blog is al weer een tijdje geleden..

Maarja op de Whitsundays kan je ook wel even teren:)

Het leuke van Airlie is dat iedereen ernaar toe gaat voor de Whitsundays en dat je daarom iedereen daar tegenkomt! Airlie is ook maar klein, dus als je van je hostel naar bijv de Mcdonalds loopt dan duurt dat minstens een uur (normaal 5 minuten) omdat je overal mensen tegenkomt die je tijdens de reis hebt ontmoet! Super leuk dus!

De avond na de Whitsundays was er een feestje in een van de cafe's in Airlie! Het was super leuk! Iedereen die ik had leren kennen op de boot zat aan de ene kant en aan de andere kant zat mijn halve groep van Fraser Island! Een super gezellige avond dus! Jammer dat ik nog maar een nachtje kon blijven:(

Na een super avond en een uurtje slaap was het tijd om de bus te nemen naar Townsville! In Townsville zou ik een dagje naar het HQ aquarium gaan. Helaas voelde ik me niet lekker en ben ik vooral in mijn hostel en bed gebleven! Ik moet eerlijk zeggen dat Townsville de enige plek aan de Oostkust is die ik echt niet leuk vond. Natuurlijk kan ik niet echt een oordeel vellen aangezien ik er niet veel van gezien heb maar het was meer een sfeer of vibe.. Het is ook de enige plek in Oz waar ik me niet helemaal veilig voelde.. Er waren veel aboriginals die uit het niets tegen je begonnen te schelden bijvoorbeeld..
Mijn hostel was ook al niet veel beter, maar de keerzijde was een kamer vol leuke mensen!

En met die mensen vertrok ik na twee nachten richting Magnetic Island! Helemaal super! Het weer was in het begin een beetje bewolkt maar gelukkig trok het al snel bij! Ons hostel zag er super mooi uit en ligt direct aan het strand! Samen met een Frans meisje die ik in TV had leren kennen besloten we een scooter te huren en zo het eiland te verkennen! Super gezellig en heel leuk! Magnetic Island is niet groot maar wel heel mooi! We hebben ook gewandeld en we hebben heel veel Rock Wallaby's gezien! De volgende dag arriveerden de andere meisjes uit TV en hadden we een gezellige avond! Heerlijk een biertje drinken terwijl je de zee op de achtergrond hoort!

Toen was het alweer tijd om te vertrekken! Na MI ben ik richting Mission Beach vertrokken! Een leuk plaatsje maar niet super veel te doen! Het is vooral bekend voor het skydiven, maar hoewel het heel moeilijk was om daar niets te boeken wacht ik toch liever tot in NZ:)..
Verder kon je ook gaan raften maar aangezien alles erg duur is moest ik helaas aan mijn budget denken en gewoon even geld sparen. Naast deze dingen kan je ook mooi wandelen in Mission Beach en dat heb ik dan ook gedaan! Het strand is erg mooi omdat er langs bijna het hele strand allemaal palmbomen staan! Een echt tropisch gevoel! Op het strand waren ook ongelofelijk veeeel blauwe krabbetjes! Heel gaaf!!!

Na Mission Beach was het tijd voor Cairns, eindbestemming van de Oostkust! Een heel dubbel gevoel! Want hoewel ik hier 9 nachten verblijf voelt het ook een beetje als het einde! Wekenlang dacht ik ooow Cairns is nog zo ver weg! En nu ben ik er al...! Super leuk om iedereen weer te zien natuurlijk want (bijna) iedereen vlucht nu naar Cairns vanwege het warme weer! Maar aan de andere kant is het ook bijna het einde van mijn avontuur in Oz! Maar not yet eerst nog 8 nachten in Gilligans! Gilligans is zowel een hostel als een super populaire nachtclub in Cairns! Aangezien iedereen daar verblijft en ik iedereen graag weer wil zien heb ik daar ook geboekt! En ik moet zeggen dat het me tot nu toe goed bevalt! Ik kan nog altijd slapen, niemand heeft in mijn bed gespuug enz.. Ik hoop dat daar geen verandering in komt vanavond! Gezien mijn kamergenoten (crazy people) krijg ik vandaag de echte Gilligans experience!:) Maar daar meer over in mijn volgende blog!

Groetjes Millie

  • 23 April 2012 - 06:56

    Aggie:

    Lieve Milka,
    Geniet van je laatste week in Australie
    maar wat betekent gilligans?
    Freya en Geert zijn nu in Nederland.
    Dus wij zijn helemaal blij.
    Dag schat xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 April 2012 - 11:43

    Milka:

    Heeey mam!
    Ja...alweer de laatste week! Pff tijd vliegt voorbij! Maar ik verheug me ook heel erg op NZ! Iedereen die er al is geweest zegt dat het adembenemend mooi is!:) Gilligans is een hostel en een club om uit te gaan in Cairns.

    Geef Freya en Geert een dikke knuffel van me! Veel plezier!
    Knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 57791

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: