Whitsundays!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Whitsundays!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Whitsundays!!!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

13 April 2012 | Australië, Sydney


Eindelijk was het zover! Het was tijd voor de Whitsundays! Naast Fraser Island is dit een must do wanneer je langs de Oostkust van Australië reist. De Whitsundays is een eilandengroep bestaande uit 74 eilanden die aan de Oostkust van Queensland liggen. Het wordt ook wel een tropisch paradijs genoemd!:)
De boottours naar de Whitsundays vertrekkenvan uit Ailrie Beach., wat een erg gezellige en leuke havenplaats is. Op het moment dat ik in Airlie was, was bijna iedereen die ik tijdens mijn reis had leren kennen ook in Airlie. Super gezellig dus! Op 9 april begon mijn trip! Ik had een drie dagen/ twee nachten zeiltocht geboekt. Eerst uitchecken uit mijn hostel toen mijn bagage onderbrengen en toen op weg naar het verzamelpunt. Gelukkig had ik erg leuke mensen op mijn boot: ‘The New Horizon’ en had ik al snel wat gezellige mensen om me heen verzameld:). Na de briefing was het tijd om aan boord te gaan. Samen met drie man crew en +- 20 man aan boord begonnen we aan onze droomtrip. De eerste dag zeilden we naar de baai waar we in de avond zouden blijven. Het was tijd om iedereen een beetje te leren kennen en we kregen heerlijk eten. In de avond was er een hele mooie sterrenhemel en zonsondergang te zien en dronken we gezellig samen wat. Omdat het hier heel vroeg donker wordt (en iedereen vroeg begint met drinken:)) is het soms heel moeilijk om in te schatten hoe laat het precies is :)..

Toen bijna iedereen naar bed was kwam er een dolfijn naast de boot zwemmen. Toen we beter keken bleek het een mama met een baby te zijn en even later liet ook papa zijn gezicht zien. Super schattig! Ze probeerden de inktvissen te vangen die op hun beurt inkt spoten, heel grappig om te zien! Voor mij was dit de eerste keer dat ik een dolfijn in het wild zag en dus een hele mooie ervaring!

Daarna was het tijd om naar bed te gaan! We lagen onder in de boot in veel te kleine bedjes en veel te veel lawaai maar dat mocht natuurlijk niet de pret drukken! Om 06.30 hoorden we keihard geschreeuw en werd ik door elkaar geschud…oftewel het was tijd om op te staan!

Tijd om op te staan en ontbijt! Hoe verder ik naar het Noorden reis hoe warmer het wordt en dat is erg goed te merken! Na het ontbijt vertrokken we richting Whitehaven beach, dit strand is wereldberoemd voor het prachtige witte parelstrand en het fijne zand! Het zand was zo fijn dat het aanvoelde als bloem!:) En ja hoor het deed zijn naam absoluut eer aan! Wat een prachtige plek! Eerst liepen we naar de lookout waar je een prachtig uitzicht had over het strand om vervolgens lekker naar het strand te gaan! Het was nog maar 09.00 uur maar al heel erg warm. Helaas zijn er in de zee veel stingers en jellyfish waardoor stingersuits/wetsuits verplicht worden gesteld op de boot. Even wennen en niet zo lekker als gewoon in je bikini rondzwemmen, maar uiteraard wel begrijpelijk,
Na het bezoek aan Whitehaven Beach was het tijd voor een heerlijke lunch! Ik had geluk want als vegetarier kreeg ik meestal nog lekkerder eten dan de rest! En toen was het tijd om te gaan snorkelen!!! Woohoo!

Snorkelen in the Great Barrier Reef is in een woord: ‘Geweldig’! De kleuren van de vissen en het koraal zijn prachtig! Soms is het bijna moeilijk te geloven dat, die kleuren echt natuurlijk zijn! We werden afgezet in een kleine speedboot en zodra we in het water sprongen werden we omringd door honderden vissen. Ik kon niet eens zachtjes zwemmen zonder er eentje te raken zoveel waren het! Het was helemaal te gek! Er waren kleine vissen maar er was ook een hel grote die me steeds achtervolgden en zich tegen me aan duwde! Beetje slimy maar super schattig en prachtig van kleur! Helaas zagen we geen (kleine haaien) of schildpadden maar het was nog steeds alsof ik droomde!

Na het snorkelen konden we ‘walk the plak doen’, oftewel van de plan van de boot afspringen! Best hoog en spannend maar natuurlijk wel geprobeerd! En toen wel een zeeschildpad gezien die langs onze boot kwam gezwommen! Daarna was het tijd voor eten, muziek en drankjes en vooral veel gezelligheid!

De volgende ochtend kregen we 10 minuten extra en werden we om 07.40 wakker gemaakt! Maarja als je wakker wordt gemaakt voor een heerlijk ontbijtje en de kans om weer te gaan snorkelen dan is dat natuurlijk helemaal niet erg!:) Dus weer de wetsuit aan en nu gingen we naar een plek waar minder vissen waren, maar waar meer koraal was! Het was prachtig! Geel, rood, roze, blauw enz…
Ik ben heel blij dat ik nog een snorkeltrip in Cairns geboekt heb want….let’s do this again!!! Wow!

Daarna was het tijd om weer richting Airlie te gaan! De crew waarschuwde ons voor de wind die eraan kwam en toen we eenmaal de baai hadden verlaten kwamen de golven tot op ons dek! Iedereen was kletsnat of was naar binnen gevlucht! De golven waren zo hoog dat het schip alle kanten op ging! En waar kan je dat het beste ervaren? Juist helemaal vooraan op het dek! Kletsnat zat ik samen met twee andere meisjes voorop de boot te genieten van onze achtbaan! Het was helemaal te gek! Toen de anderen zagen hoeveel lol we hadden werd het ineens weer wat drukker op het dek hihi! En toen waren we alweer terug in Airlie! Helaas was veel te snel voorbij gegaan… Maar we hadden mooi weer, leuke mensen op de boot en een super super mooie trip! Dus wie ben ik om te klagen!

Die avond spraken we af met iedereen van de boot voor drankjes en gratis pizza (woop woop)! En het was super leuk want er waren zowel mensen van de New Horzon als mensen die ik had leren kennen tijdens mijn Fraser trip! Oftewel een super avond uit! Heerlijk gedanst en gelachen! Helaas is er een virus op één van mijn fotokaartjes gekomen en kan ik de foto’s nog niet uploaden maar ik hoop dat ik dat snel kan oplossen!
Op dit moment heb ik Airlie verlaten en ben ik in Townsville! Ik voel me niet zo lekker maar ik denk dat het vooral komt door een groot slaapgebrek en de warmte! Nu dus even goed bijslapen en morgen naar Magnetic Island! Woop woop!

Knuffel van down under!
Millie


  • 13 April 2012 - 10:10

    Vena:

    Ohw wat klinkt dat allemaal heerlijk Milka! Geniet ervan, dan genieten wij mee:). Dikke kus

  • 13 April 2012 - 12:51

    Marjan (Middelburg):

    Milka, wat mooi om te lezen allemaal! Vrienden van ons wonen nu in Perth (eerst in Sydney), na een rondreis zijn ze er naartoe geëmigreerd :) dus ik hoop dat wij er ook nog eens naar toe kunnen! Geniet er volop van meid! Maar volgens mij doe je dat al! X

  • 13 April 2012 - 17:55

    Marita Heijnen:

    Fantastisch weer je verhaal en voor mij heel herkenbaar. Alle mooie herinneringen komen weer terug en van het snorkelen in het rif kun je inderdaad nooit genoeg krijgen! Super!

  • 14 April 2012 - 10:21

    Aggie:

    Wat heb je weer supermooie dingen gedaan. woop, woop. Het lijkt mij ook prachtig om daar te snorkelen alleen de golven op de terugreis vind ik niet zo fijn.
    Ga nu maar lekker uitrusten en je voorbereiden op de nieuwe mooie dingen die gaan komen.
    Wij zijn ook woop, woop want freya en geert komen nu gauw. Heeeeeel veel liefs xxx

  • 18 April 2012 - 20:46

    Adriana:

    weer veels te laat gelezen natuurlijk...heel gaaf zeg! Ik kan me nog herinneren dat het eerste wat ik dacht met snorkelen: DIT is VAKANTIE!!! En ik moet zeggen dat gevoel heb ik niet meer gehad. Zeker de kleurenpracht van koraal en vissen was mooi en bijzonder. Super gaaf dat je, naast de mooie en interessante dingen, ook zulke leuke mensen ontmoet! Doorgaan met GENIETEN!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 57774

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: