Fraser Island! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Fraser Island! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Fraser Island!

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

06 April 2012 | Australië, Sydney

Wow, ik heb echt super veel te vertellen.. Ik heb de meest geweldige dagen gehad sinds ik mijn vorige blog heb geschreven.

It all started in Rainbow Beach.. Op zaterag 31 maart kwam ik daar aan met de GreyHound bus. Die avond werd er vanuit het hostel een gratis activiteit aangeboden waar ik en mijn kamergenootje aan meededen. Om 16.15 wandelde we naar een prachtige zandvlakte die overging in de zee. Daar leerden we boemerang gooien en konden we sandboarden en op het einde zagen we een prachtige zonsondergang. Een heel tof begin van een heel mooi avontuur!

De dag erna was verzamelddag voor Fraser Island. Fraser Island ia het grootste zandeiland in de wereld. Ik had een campeertrip van twee nachten en drie dagen geboekt. Eerst werden we in groepen van acht verdeeld en daarna werd alle equipment gecheckt. Toen alles compleet was konden we op weg in onze 4-wheel drive. Ik had helaas niet zo erg geluk met mijn groepje (spraken veel Duits en waren niet zo aardig) maar de gehele groep was gelukkig super leuk! En ook onze guide Gaz was helemaal super!

We vertrokken met de ferry naar Fraser en bouwden daar ons kamp op. Daarna was het tijd voor lunch en reden we naar Lake MCKenzie. Een prachtig meer met hele mooie kleuren en schildpadden (helaas niet gezien). Na een paar uur bij het meer was het tijd om naar het kamp te vertrekken en te gaan koken. Het wordt namelijk al erg vroeg donker. We kookten samen als groep dronken nog wat en gingen toen op tijd naar bed.

Op Fraser Island lopen Dingo's rond. Ze zijn erg mooi, maar kunnen wel gevaarlijk zijn. Een toiletbezoek (tent met een emmer erin) ging dan ook in groepjes.

Dag 2 werden we gewekt met Bob Marley muziek. Daarna gingen we vroeg op weg want er stond ons een lange dag te wachten. We vertrokken eerst naar een lagune waarin je lekker een frisse duik kon nemen. Ook hier was het water super mooi en blauw. Je kan op Fraser Island niet in de zee zwemmen omdat er heel veel haaien zitten en het niet veilig is. Dus hebben we veel meren bezocht. Wat ook wel lekker was, want de hele dag in een zanderige, stoffige auto zitten is ook niet alles. Gelukkig hadden we super geluk met het weer en hadden we elke dag heerlijk warm weer. Behalve de meren (tea tree oil meer) bezochten we ook rockpools en een hele grote zandhelling. Die we natuurlijk moesten beklimmen! Na een 20 minuten met de nodige pauzes kwamen we op de top, maar het uitzicht was het absoluut waard.

Na een lange dag vertrokken we terug naar het kamp om weer te koken. Er was iemand jarig en dat moesten we natuurlijk vieren. Na een super gezellige feestje (met een prachtige sterrenhemel) bekeken we de zonsopgang vanaf het strand en was het tijd voor dag drie, de laatste dag.

De laatste dag bezochten we een prachtig groen meer met allemaal zwarte vissen en gingen we naar een tea tree oil meertje. Op de weg terug zat de auto van onze guide vast in het losse zand. Helaas was dat wel de weg naar onze Ferry. Na nog een keer proberen toch maar gekozen om een andere weg te nemen, maar we namen de verkeerde weg en moesten helemaal terug rijden. Toch maar weer die andere proberen, waar toen we aankwamen al twee auto's vastzaten. Toen maar even teamwork laten zien en iedereen eruit gegraven en het zand omgeploegd.Dat werkte gelukkig wel en zo waren we vier uur later op weg naar de ferry. Toen we daar aankwamen was de laatste ferry al vertrokken, maar gelukkig draaide hij nog om speciaal voor ons... Wat een avontuur! Als zelfs de guide zich zorgen maakt...:) Maarja een extra nachtje op Fraser was ook niet erg geweest.

Na een spannend einde eindelijk terug in het hostel en was het tijd voor een lekkere lange douche en een lekkere hamburger! Nog gezellig met onze groep wat gedronken en daarna helemaal ko naar bed. Helaas een klein minpuntje...bij terugkomst in mijn hostel bleek mijn coolbag met al mijn eten te zijn gestolen. Echt belan! Zeker omdat alles hier zo ongelofelijk duur is! Maarja het kan mijn reis echt niet verpesten..

Fraser Island was helemaal super! Ik kan het iedereen aanraden..

De volgende keer mijn Cast Away

Knuf Millie

  • 06 April 2012 - 09:45

    Marita Heijnen:

    Wat een avontuur weer! En Frazer Island is inderdaad onvergetelijk!
    Wel balen dat je coolbag gejat is, maar ja dat is nog wel te overzien. Hopelijk blijft het daarbij! Geniet van alles wat nog komen gaat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 57782

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: