Van Sydney naar Spot X Surfing Camp - Reisverslag uit Woolgoolga, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Spot X Surfing Camp - Reisverslag uit Woolgoolga, Australië van Milka Adamczyk - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Spot X Surfing Camp

Door: Milka Adamczyk

Blijf op de hoogte en volg Milka

17 Maart 2012 | Australië, Woolgoolga

Hey hey!

Op dinsdag verliet ik Coogee Beach om terug te gaan naar Sydney en daar de laatste dingen van mijn trip te regelen. Toen ik daar kwam bleek dat ik niet op woensdag maar op donderdag pas naar de blue Mountains kon reizen en had ik dus nog een extra dagje in Sydney. Heerlijk nog wat tijd doorbrengen in deze toffe stad en zo besloot ik nog een keer lekker te chillen in de haven en de Botanic Gardens. Daarnaast ging ik weer terug naar het hostel waar ik het zo naar mijn zin had. Heel leuk om iedereen weer te zien en daar nog een super leuke (afscheids)avond gehad.

Na een uurtje slaap was het tijd om op te staan en kon mijn trip naar de Blue Mountains beginnen. Heel moe en half gaar werden we opgehaald door Smokey onze gids voor de dag. Helemaal super want hij vertelde met heel veel enthousiasme en veel humor. De Blue Mountains heten zo omdat er een blauwe waas overheen hangt. Afhankelijk van de zon verandert de tint blauw, maar soms kan het echt heel fel blauw zijn. Het heeft te maken met de reflectie van het zonlicht. De tour was helemaal super. Heel veel uitleg over de planten, bomen en dieren die daar leefden. De views waren echt prachtig, maar dat betekende wel dat we duizenden traptreden moesten lopen. En dit waren bijna allemaal stenen dus er waren bijna geen gelijke treden. De trap was zo soms zo stijl dat je in de trapleuning (die echt niet overal zo steady was) moest hangen. Als je een mooi uitzicht wil dan moet je er wat voor over hebben natuurlijk! En de uitzichten waren echt absoluut prachtig! Hele mooie watervallen, diepe valleien en bergen. Een trip die ik absoluut niet had willen missen.

Na deze super mooie maar doodvermoeiende en bezwete dag moest ik gelijk door om de Grey Hound bus te pakken naar Woolgoolga. We vertrokken rond 23.00 en om 06.45 kwamen we aan bij Spot X, Surfcamp. In de bus heb ik twee leuke mensen leren kennen waar ik mijn kamer mee deel. Dag 1 meteen de eerste surfles, niet het beste idee als je nog kapot moe bent maar goed de spanning en adrenaline hielpen wel. We hadden super super geluk, het weer was heel mooi en we waren met drie meisjes in een groep (bijna priveles). De eerste golf kon ik meteen staan! Ik was helemaal gelukkig en dacht dat er misschien nog wel hoop was.. Helaas het was beginners geluk….Zeker als je moe wordt dan is het heel erg lastig en zwaar.. Maar wel super leuk om te doen! In de avond heerlijk gegeten en daarna op het strand gelegen met een biertje en een prachtige sterrenhemel met vallende sterren! En afgesloten met een gezellig kampvuurtje! De sfeer hier bij Spot X surf camp is super relaxed. We hebben een kamer meteen naast het strand en het eten is ook echt heerlijk.

Vandaag had ik mijn tweede surfles helaas was de groep nu een stuk groter en de golven een heeel stuk hoger. Het werd al snel duidelijk dat ik nog veel oefening nodig heb, maar ik had wel de tijd van mijn leven! En het motto look cool and have fun had ik tenminste voor de helft behaald! I did have fun! Daarna een heerlijke wandeling over het strand en dadelijk eten. Morgen nog een paar uurtjes chillen op het strand hier en dan een hele week naar Byron Bay! Woooop wooooop!

Hug Milka



  • 17 Maart 2012 - 08:51

    Aggie:

    Hee Millie,
    Wat doe je toch allemaal leuke dingen!!!.
    Ben zo blij voor je dat het zo goed gaat en je zo'n super leuke tijd hebt.
    Veel liefs xxx. Groetjes van oma xxx

  • 17 Maart 2012 - 09:59

    Sandra Gruisen:

    Milka....je wordt nog een echt surfchick !! jeetje...dat is andere koek dan buikdansen. hmm...by the way..that would look cool, doing a body-wave on a surfboard on the waves hahah

  • 17 Maart 2012 - 11:24

    Marita Heijnen:

    Wat heerlijk Milka, en zo leuk om te lezen! Wij waren 3 jr geleden aan de oostkust en herbeleven het zo weer een beetje opnieuw! Super! Enjoy & no worries!

  • 17 Maart 2012 - 18:51

    Bettina:

    Dat klinkt allemaal super!! ;-)
    Goede reis naar Byron Bay en ook aldaar weer heel veel plezier!!
    Dikke knuffel uit Heerlen xxx

  • 18 Maart 2012 - 16:38

    Oma:

    Hallo Milka;
    Ik heb vandaag al je foto's gezien, de verslagen heb ik al eerder gelezen. die namen Cher en Aggie voor me mee.
    Het is ongelooflijk wat je allemaal meemaakt.
    Milka ik wens je nog heel veel mooie dagen. Liefs oma xxx

  • 19 Maart 2012 - 23:31

    Erica:

    Wauw meis,
    Wat klinkt dat super cool!
    Stiekem wel een beetje jaloers hoor hihi.
    Lieve kus

  • 22 Maart 2012 - 12:03

    Fransje:

    Wat geniet je toch daar. Ben gewoonweg jaloers, maar ja voor ons oudjes is dat backpacken niet meer weggelegd.

    Fijne dagen nog in Australië en doe straks in Afrika de groeten aan Freya en Geert

  • 02 April 2012 - 14:52

    Angelientje:

    WoWWWW, wat klinkt het allemaal superdepuper cool! Fijn dat je je zo amuseerd, maar zou t niet anders verwachten ;-) keep up the nice things there!!! & Enjoy every day xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Woolgoolga

Milka

Actief sinds 19 Jan. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 57788

Voorgaande reizen:

15 November 2014 - 13 Februari 2015

Azie!

12 Augustus 2014 - 14 November 2014

Millie in Kenia, Oeganda en Zuid-Afrika!

18 Mei 2014 - 08 Augustus 2014

Millie in Canada en Alaska

01 Juni 2012 - 01 Juli 2012

Millie in ZA!

02 Mei 2012 - 01 Juni 2012

Millie in NZ!

01 Maart 2012 - 01 Mei 2012

Millie down under..

Landen bezocht: